Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Halit Targan
dc.contributor.authorAkyel, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-08T10:31:55Z
dc.date.available2021-05-08T10:31:55Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673168
dc.description.abstractBu araştırma; ortaokul öğretmenlerin görüşlerine dayalı olarak, sergiledikleri demokratik tutum ve davranışlar açısından ortaokul müdürlerini değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket formu; 2014-2015 eğitim öğretim yılında Kocaeli ili, İzmit ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ortaokullarda görev yapan 339 öğretmene uygulanmıştır.Anketlerden elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21.0 istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde; öğretmenlerin sosyo-demografik özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde analizlerinden, öğretmenlerin okul müdürlerinin demokratik tutum ve davranışlarını değerlendirmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden faydalanılmıştır. Öğretmenlerin sosyo-demografik özellikleri açısından okul müdürlerinin demokratik tutum ve davranışlarına ilişkin görüşlerinin farklılaşma durumunun incelenmesinde ise t testi, tek yönlü Anova ve Tukey testlerinden faydalanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Demokrasi, demokratik tutum, demokratik davranıĢ
dc.description.abstractThis research; Based on the views of secondary school teachers, in terms of democratic attitudes and behaviors they exhibit was carried out to evaluate the secondary school principal. A questionnaire developed in purpose; 2014-2015 academic year in Kocaeli province, was administered to 339 teachers in secondary school district official attached to the Ministry of Education in Izmit.The data obtained from the questionnaires were analyzed using SPSS 21.0 statistical software package on the computer. Evaluation of the data; teachers in determining the socio-demographic characteristics of the analysis, frequency and percentage of teachers in the democratic attitudes and behaviors of school principals have been utilized to evaluate the mean and standard deviation statistics. Teachers' socio-demographic characteristics of their view of the democratic attitudes and behaviors in terms of school principals in the study of the differentiation status t-test, one-way ANOVA and Tukey tests were utilized.Keywords: Democracy, democratic attitudes, democratic behavioren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak, okul müdürlerinin demokratik tutum ve davranış sergileme düzeylerinin belirlenmesi(Kocaeli ili İzmit ilçesi örneği)
dc.title.alternativeBased on the opinions of secondary school teachers ,school principals exhibited by democratic attitudes and behaviors (The example of the district of Kocaeli iİzmit)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmKocaeli-İzmit
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmDemocratic attitude
dc.subject.ytmDemocratic values
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.identifier.yokid10069870
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid381242
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess