Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, Tolga
dc.contributor.authorÇakmak, Süleyman
dc.date.accessioned2021-05-08T10:31:50Z
dc.date.available2021-05-08T10:31:50Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673149
dc.description.abstractBu araştırma, Anadolu Öğretmen Lisesi'nde öğrenim gören öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırma betimsel türde tarama modeline göre yapılandırılmıştır. Araştırmanın evrenini; Trabzon ilinde bulunan Anadolu Öğretmen Lisesi'nde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem grubunu ise Anadolu Öğretmen Lisesi'nden uygun durum örnekleme tekniği ile seçilen 2013 - 2014 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 9. sınıflardan 100 öğrenci, 10. sınıflardan 100 öğrenci, 11. sınıflardan 100 öğrenci ve 12. sınıflardan 100 öğrenci olmak üzere toplam 400 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma ile ilgili veriler Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeğiyle (Çetin, 2003) toplanmıştır. Ölçekten elde edilen veriler kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS paket programı yardımıyla çözümlenmiştir. Ölçeğin birinci bölümüyle ilgili verilere ilişkin frekans ve yüzde dağılımı alınmış, öğrencilerin tutumlarının belirlenmesine yönelik olarak aritmetik ortalama ve standart sapma, tutumlar arasında farklılığı ortaya koyabilmek için ikili karşılaştırmalarda bağımsız gruplar için `t` testi, ikiden fazla değişken gruplarının karşılaştırılmasında ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Farklılığın anlamlı bulunması durumunda ise Scheffe testi uygulanmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular şu şekilde sıralanmaktadır: kız öğrencilerin öğretmenlik mesleğine karşı sahip oldukları tutumlar erkek öğrencilere göre daha yüksektir, öğrencilerin sınıf düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık yoktur, öğrencilerin anne eğitimleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık yoktur, öğrencilerin baba eğitimleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık yoktur, öğrencilerin aile gelirleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık yoktur, öğrencilerin ailelerinde öğretmen olma durumları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık yoktur.Anahtar Kelimeler: Anadolu Öğretmen Lisesi, Öğretmenlik Mesleği, Tutum.
dc.description.abstractThis study was conducted examine the attitude toward teaching profession in terms of different variants of Anatolian Teacher Training High School's students.The research was structured according to model of survey in the descriptive type. The population of research was formed Anadolu Teacher Training High School's students. The sample of research consists of 400 students (first grade=100 student, second grade=100 student, third grade=100 student, fourth grade=100 student), selected the appropriate sampling techniques. The study was conducted in 2013-2014 academic year. The data of research was collected by Scale of Teaching Profession Attitude (Çetin, 2003). The data which is collected by scale was analyzed using SPSS statistical software. In analyze phase researcher was use t test and one way variant analyze (ANOVA) and Scheffe test.According to the results of research; females' attitudes toward teaching profession is higher than males' attitudes; there isn't meaningful difference between students' attitudes toward teaching profession and classroom degree; there isn't meaningful difference between students' attitudes toward teaching profession and mother education degree; there isn't meaningful difference between students' attitudes toward teaching profession and father education degree; there isn't meaningful difference between students' attitudes toward teaching profession and family income; there isn't meaningful difference between students' attitudes toward teaching profession and teacher availability in their family.Key Words: Anatolian Teacher Training High School, Teaching Profession,Attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeExamine theattitudetowardteaching profession of Anadolu teacher training high school's students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmTeacher high schools
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmVocational attitude
dc.identifier.yokid10075485
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395206
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess