Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Erdoğan, Tolga | |
dc.contributor.author | Çakmak, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:31:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:31:50Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673149 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Anadolu Öğretmen Lisesi'nde öğrenim gören öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırma betimsel türde tarama modeline göre yapılandırılmıştır. Araştırmanın evrenini; Trabzon ilinde bulunan Anadolu Öğretmen Lisesi'nde öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem grubunu ise Anadolu Öğretmen Lisesi'nden uygun durum örnekleme tekniği ile seçilen 2013 - 2014 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 9. sınıflardan 100 öğrenci, 10. sınıflardan 100 öğrenci, 11. sınıflardan 100 öğrenci ve 12. sınıflardan 100 öğrenci olmak üzere toplam 400 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma ile ilgili veriler Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeğiyle (Çetin, 2003) toplanmıştır. Ölçekten elde edilen veriler kodlanarak bilgisayar ortamında SPSS paket programı yardımıyla çözümlenmiştir. Ölçeğin birinci bölümüyle ilgili verilere ilişkin frekans ve yüzde dağılımı alınmış, öğrencilerin tutumlarının belirlenmesine yönelik olarak aritmetik ortalama ve standart sapma, tutumlar arasında farklılığı ortaya koyabilmek için ikili karşılaştırmalarda bağımsız gruplar için `t` testi, ikiden fazla değişken gruplarının karşılaştırılmasında ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Farklılığın anlamlı bulunması durumunda ise Scheffe testi uygulanmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular şu şekilde sıralanmaktadır: kız öğrencilerin öğretmenlik mesleğine karşı sahip oldukları tutumlar erkek öğrencilere göre daha yüksektir, öğrencilerin sınıf düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık yoktur, öğrencilerin anne eğitimleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık yoktur, öğrencilerin baba eğitimleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık yoktur, öğrencilerin aile gelirleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık yoktur, öğrencilerin ailelerinde öğretmen olma durumları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık yoktur.Anahtar Kelimeler: Anadolu Öğretmen Lisesi, Öğretmenlik Mesleği, Tutum. | |
dc.description.abstract | This study was conducted examine the attitude toward teaching profession in terms of different variants of Anatolian Teacher Training High School's students.The research was structured according to model of survey in the descriptive type. The population of research was formed Anadolu Teacher Training High School's students. The sample of research consists of 400 students (first grade=100 student, second grade=100 student, third grade=100 student, fourth grade=100 student), selected the appropriate sampling techniques. The study was conducted in 2013-2014 academic year. The data of research was collected by Scale of Teaching Profession Attitude (Çetin, 2003). The data which is collected by scale was analyzed using SPSS statistical software. In analyze phase researcher was use t test and one way variant analyze (ANOVA) and Scheffe test.According to the results of research; females' attitudes toward teaching profession is higher than males' attitudes; there isn't meaningful difference between students' attitudes toward teaching profession and classroom degree; there isn't meaningful difference between students' attitudes toward teaching profession and mother education degree; there isn't meaningful difference between students' attitudes toward teaching profession and father education degree; there isn't meaningful difference between students' attitudes toward teaching profession and family income; there isn't meaningful difference between students' attitudes toward teaching profession and teacher availability in their family.Key Words: Anatolian Teacher Training High School, Teaching Profession,Attitude | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examine theattitudetowardteaching profession of Anadolu teacher training high school's students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Teacher high schools | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Vocational attitude | |
dc.identifier.yokid | 10075485 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | OKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395206 | |
dc.description.pages | 63 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |