Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelikten, Mustafa
dc.contributor.authorMertler, Beyhan Zeren
dc.date.accessioned2021-05-08T10:31:31Z
dc.date.available2021-05-08T10:31:31Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673068
dc.description.abstractSunulan tezde sınıf öğretmenlerinin okul müdürlerinin etik liderlik davranışlarına ilişkin görüşlerinin, sınıf öğretmenlerinin cinsiyetlerine, görev yaptıkları okul türüne, yaşlarına ve mesleki kıdem yıllarına göre anlamlı farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 512 sınıf öğretmeninin katılımıyla tanımlayıcı bir çalışma gerçekleştirilmiştir. Veri toplama amacıyla demografik bilgi formu ve Etik Liderlik Davranışları Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlardan bazıları şöyledir: Sınıf öğretmenlerin okul yöneticilerinin Etik Liderlik Davranışlarına Uyma Düzeylerine ilişkin görüşleri `Katılıyorum` düzeyde olması ve diğer tüm boyutlarında `Katılıyorum` düzeyinde olması, olumlu olduğunu göstermektedir. Buna göre yöneticilerin Etik Liderlik Davranışları yüksek düzeydedir. Cinsiyete göre, Güvene Dayalı Liderlik alt boyutunda manidar bir farklılık görülmektedir. Erkek öğretmenler, kadın öğretmenlere oranla `daha olumlu` görüş belirtmişlerdir.Okul türüne göre Etik Liderlik Davranışları Ölçeğinin 7 liderlik alt boyutu incelendiğinde tüm boyutlarda istatistiksel olarak anlamlı farklılık belirlenmiştir.Özel okul öğretmenleri, yöneticilerini etik liderlik davranışları açısından değerlendirirken olumlu yönde yüksek görüş belirtmişlerdir.Yaşa göre yapılan değerlendirmelerde, `Etik Liderlik Davranışları Ölçeği'ne ait 46 madde ile ilgili olarak yaş değişkenine göre yapılan analiz sonucunda anlamlı bir farklılık görülmemektedir. Kıdeme göre yapılan değerlendirmelerde, `Etik Liderlik Davranışları Ölçeğine` ait 46 madde ile ilgili olarak kıdem değişkenine göre yapılan analiz sonucunda anlamlı bir farklılık görülmemektedir. Kıdeme göre yapılan madde maddeAnova testinde 46 maddeden 7'sinde anlamlı farklılık bulunmuştur. Değişkenler arasında doğru yönlü pozitif orta düzeyde bir ilişki (korelasyon) belirlenmiştir. Bazı boyutların arasında yüksek düzeyde ilişki de bulunmaktadır. Sonuç olarak, sınıf öğretmenlerinin okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarına ilişkin görüşleri anlamlı bir düzeydedir. Tüm boyutlarda anlamlılık arttıkça birbirini etkilemekte ve yükselmektedir. Bulgulara göre araştırmaya katılan öğretmenlerce, okul yöneticileri etik liderlik davranışları içindedir.Anahtar Kelimeler: Etik liderlik davranışları, okul müdürleri, sınıf öğretmenleri
dc.description.abstractThis study aims to investigate whether classroom teachers' views regarding the ethical leadership of their school principal vary according to gender, age and seniority of the teachers and type of the institution they work. For this purpose, a descriptive study was conducted with the participation of 512 teachers. In order to collect data, Demographic Questionnaire and Ethical Leadership Behavior Scale were used.That classroomteachers' views regarding the level of compliance with the Ethical Leadership Behavior of school principals at the level of `Agree` shows thatschool principals have highly ethical leadership.At the Fiduciary Leadership dimension, there was a significant difference between male and female teachers. Compared to female teachers, male teachers expressed more positive views.When the 7 subscales of the Ethical Leadership Behavior Scale were analyzed, the results showed that there were significant differences in all sizes. Private school teachers reported higher positive opinion when assessing the ethical leadership behaviour of their principal.According to seniority related analysis of `Ethical Leadership Behavior Scale`, there was no significant difference in the results of the age-related variables of 46 items. In the Anova test results, there were significant differences in 7 items of 46. A moderate positive correlation between variables was determined. There was also a higly significant relationship between certain dimensions.As a result, classroom teachers' views on ethical leadership of their school principals is at a significant level. When significance increases in all sizes, itinteracts each other and increases accordingly. The findings of the study revealed that school principals show ethical leadership behaviour.Keywords: ethical leadership behavior, school principals, classroom teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarına ilişkin görüşleri
dc.title.alternativePrimary school teachers'opinions on concerning ethical leadership behavior of school administrators
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmEthical leadership
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10091482
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid417626
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess