48-60 aylık çocukların babalarının ebeveyn öz yeterlik algılarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kotil Değirmencioğlu, Çiğdem | |
dc.contributor.author | Özkul, Fatma Betül | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:31:31Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:31:31Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673067 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 48-60 aylık çocukların babalarının ebeveyn öz yeterlikleri ile birliktelik durumları arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Ayrıca babanın yaşı, öğrenim durumu, gelir düzeyi, çocuğun cinsiyeti, çocuk sayısı, çalışma durumu, çocuğu görme sıklığı gibi demografik özellikler de değişken olarak ele alınmıştır. Örneklem grubu, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 4-5 yaş grubu çocukları olan evli ve boşanmış toplam 100 babadan oluşmaktadır. Örneklem grubunu oluşturan babalar, `Ebeveynliğe Yönelik Tutum Ölçeği – Baba Formu` ve araştırmacı tarafından hazırlanan aile bilgi formunu doldurmuştur.Araştırmanın sonucuna göre, babaların ebeveynliğe yönelik genel tutum puanları ortalamalarının birliktelik durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılan test sonucunda anne–babası birlikte olan çocukların babalarının öz yeterlik puanları daha yüksek bulunmuştur. Evli babaların eğitim durumu değişkenine göre ebeveynliğe yönelik tutumları farklılaşmaktadır. Boşanmış babaların ise, gelir düzeyi değişkeninde ebeveynliğe yönelik tutumları farklılaşırken, çocuğu görme sıklığı her hafta olan babaların babalık görevinden sağladığı doyum ve ebeveynliğe yönelik genel tutum puanlarının yüksek olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Ebeveyn Birliktelik Durumu, Ebeveyn Öz Yeterliği, Baba Öz Yeterliği, Babanın çocuk hayatındaki yeri. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the relation between togetherness state and parental self efficacy perceptions of fathers of chidren months 48-60 who attend preschool educational institutions. In addition, the demographic characteristics such as father's age, education level, income level, child's gender, the number of children, employment status, frequency of seeing child are discussed as a variable. The sample group consists of 100 married and divorced fathers having children aged 4-5 who attend preschool educational institutions. The fathers making up the sample group filled in `The Parental Attitude Scale - Father Form` and family information form prepared by the researcher.According to result of the research, in consequence of a test conducted for the purpose of identifying whether averages of fathers' general attitude scores towards parenthood show a significant difference in accordance with togetherness status variable, self-efficacy scores of fathers of children with their parents living together were found significantly higher. Married fathers' attitudes towards parenthood become different according to educational status variable. Whilst divorced fathers attitudes towards parenthood are becoming different according to educational status variable, the satisfaction which fathers with the frequency of seeing their children every week get from their paternity role and their general attitude scores towards parenthood were determined to be high.Key Words: Parental Togetherness Status, Parental Self Efficacy, Father's Self Efficacy, Position of Father in Child's Life. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 48-60 aylık çocukların babalarının ebeveyn öz yeterlik algılarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the relation parental self efficacy perceptions of fathers of children months 48-60 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Children | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Infant | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.subject.ytm | Fathers | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy belief | |
dc.identifier.yokid | 10096811 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | OKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 427289 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı |