Show simple item record

dc.contributor.advisorEryılmaz, Mehmet
dc.contributor.authorÖzyilmaz, Oğuz
dc.date.accessioned2021-05-08T10:31:22Z
dc.date.available2021-05-08T10:31:22Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673033
dc.description.abstractToplumların yapılarında yaşanan hızlı değişim süreci, örgütlerin transformasyonel bir değişiklik yaşamalarını gerekli kılmıştır. Transformasyonel liderlik, değişimin yönünü belirleyen ve değişimin öncülüğünü yapan bir liderlik şeklidir. Bu tez çalışması, transformasyonel liderlik biçiminin, okul performansına olan etkisinin belirlenmesi ve konu ile ilgili önerilerin sunulması açısından önem taşımaktadır.Bu tezde; transformasyonel liderlik biçiminin, okul performansına olan etkisi katılımcıların algıları bağlamında anlaşılmaya gayret edilmiştir. Bu bağlamda, çalışmanın hipotezlerini test edebilmek adına 2015 yılının Ocak ayında, 360 eğitimciye 36 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır.Araştırmanın bulguları transformasyonel liderliğin kimi boyutlarının örgüt performansı üzerinde istatistiksel olarak anlamlı etkileri olduğunu ortaya koymaktadırAnahtar Kelimeler: Lider, transformasyonel lider, eğitimci, okul performansı
dc.description.abstractRapid change that has occurred in the structure of society was necessary to live a transformational change in the organization. Transformational leadership is a leadership that determines the direction of change and advocating for change shape. In this thesis, the transformational leadership style is important in terms of determining the effect of school performance and submission of proposals on the subject.In this thesis; transformational leadership style, aimed to determine the opinions of educators in determining the level of impact on school performance. The survey was conducted in the month of January 2015, consisting of 360 educators in 36 questions.The findings showed that some dimensions of transformational leadership have some significant effects on school performance.Keywords: Leader, transformational leaders, educators, school performanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkullarda transformasyonel liderliğin okul performansı üzerine etkileri
dc.title.alternativeTransformational leadership in school effects on school performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmTransformational leadership
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.identifier.yokid10119686
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid447914
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess