Show simple item record

dc.contributor.advisorAlabay, Erhan
dc.contributor.authorToprakkaya, İclal Makbule
dc.date.accessioned2021-05-08T10:31:14Z
dc.date.available2021-05-08T10:31:14Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672998
dc.description.abstractBu çalışma, okul öncesi eğitim programındaki kazanım ve göstergeler doğrultusunda hazırlanan sorgulama tabanlı, bilim etkinliklerinin dış alanda uygulanarak çocukların bilimsel süreç becerilerine olan etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda okul öncesi eğitim programına uygun hazırlanan bilimsel etkinlikler uzmanlar tarafından incelenmiş ve uygun görülmüştür. Bu çalışmada gerçek deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmada öncelikle deney ve kontrol grubunu belirlemek amacıyla bilimsel süreç beceri ölçeği uygulamıştır. Uygulama sonunda veriler SPSS 15.0 programı kullanarak değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda okul öncesi eğitim programına ek olarak sorgulama tabanlı bilim etkinlikleri deney grubundaki 15 çocuğa uygulanmıştır. Çalışma kapsamında deney grubunu oluşturan çocuklara 8 hafta boyunca haftada üç gün olmak üzere 24 günlük eğitim programı, okul öncesi eğitim programına ek bir destek programı olarak uygulanmıştır. Programın uygulanması sürecinde kontrol grubunu oluşturan çocuklar, günlük eğitim programlarına devam etmişlerdir. Araştırma sonucunda veriler incelenmiştir. Sonuç olarak, dış alanda uygulanan sorgulama tabanlı bilim etkinliklerin 55-72 aylık çocukların bilimsel süreç becerilerine olumlu katkı sağladığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim programı, sorgulama tabanlı öğretim, bilim etkinlikleri, bilimsel süreç becerileri.
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate the effects of inquiry-based science activities prepared in line with the achievements and demonstrations of the pre-school education program on the scientific process skills of the children. To this end, the science activities prepared for preschool education program were analyzed and approved by the experts. In this study, pre-test and post-test control group experimental models were used as real experimental models. In the research, firstly the scientific process skill scale was applied to determine the experiment and control group. At the end of the study, the data were evaluated using the SPSS 15.0 program. As a result of the evaluation, in addition to pre-school education program, inquiry based science activities were applied to 15 children in the experimental group. Within the scope of the study, 24-day training program, which is three days a week for 8 weeks, was applied as an additional support program to pre-school education program for the children who constituted the experimental group. In the process of implementing the program, the children who formed the control group continued their daily education programs. As a result of the research, the data were examined. As a result; it has been observed that inquiry-based science activities applied at the external field contribute positively to scientific process skills of children aged 55-72 months.Keyword(s): Preschool education program, inquiry based training, science activities, scientific process skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title55-72 aylık çocuklara dış alanda uygulanan sorgulama tabanlı bilim etkinliklerinin bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn investigation of the effectiveness of inquiry based science activities applied in the outdoor space on scientific process skills for the children between 55-72 months
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScientific process
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmInquisitorial teaching
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmEfficiency
dc.identifier.yokid10133165
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458569
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess