Show simple item record

dc.contributor.advisorSur, Haydar
dc.contributor.authorGökçe Özbir, Sevilay
dc.date.accessioned2021-05-08T10:27:31Z
dc.date.available2021-05-08T10:27:31Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672660
dc.description.abstractAile Sağlığı Merkezlerinde görev yapan aile sağlığı elemanlarının karşılaştıkları sorunlar nitelikli hizmet sunumunu etkilemektedir. Bu araştırma, Mersin ili ve ilçelerindeki aile hekimliği birimlerinde görev yapmakta olan sözleşmeli /geçici Aile sağlığı elemanlarının karşılaştıkları sorunların nitelikli hizmet sunumunu etkileme düzeylerinin sosyo-demografik özelliklerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının ortaya konması amacıyla tanımlayıcı ve kesitsel olarak yapılmıştır.Araştırmanın evrenini, Mersin ili ve ilçelerindeki 480 aile hekimliği biriminde görev yapmakta olan sözleşmeli /geçici aile sağlığı elemanları oluşturmaktadır. Örneklem ise rast gele yöntemle 163 aile sağlığı elemanı olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak kullanılan anket, araştırmacı tarafından hizmet sunucularla yüz yüze görüşme ve gözlem yolu ile oluşturulmuştur. Verilerin analizi Statistical Package For Social Sciences 19.0 paket programı ile yapılmıştır.Verilerin incelenmesinde; varyans analizi, pearson korelasyon, istatistiksel yöntemleri kullanılmıştır (p<0.05 anlamlı olarak kabul edilmiştir).Çalışma kapsamındaki aile sağlığı elemanlarının çoğunlukla Yenişehir Toplum Sağlığı Merkezine bağlı Aile Sağlığı Merkezilerinde görev yaptıkları, 7 tane aile hekimliği bulunan, B sınıfı kalite standardında olan Aile Sağlığı Merkezinin daha fazla olduğu tespit edilmiştir.Aile sağılığı elemanlarının; aile sağlığı merkezlerinde kendilerine ait ayrı bir muayene/danışmanlık odalarının bulunmadığı, izlemlerinde genellikle aşı odasında gerçekleştirdikleri, izlem protokollerinde standardize edilmiş izlem sürelerine uydukları, mesleki konularla ilgili yenilikleri hizmet içi eğitimlerle takip ettikleri, görevlerinden genellikle memnun oldukları, nöbetsiz olması nedeniyle bu görevi tercih ettikleri, önümüzdeki 1-3 yıl boyunca görevlerinden ayrılabilecekleri, şu anda ayrılmak için alternatiflerinin olmadığı, çalışma koşullarının düzenlenmesi halinde görevlerine devam edecekleri tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Aile sağlığı merkezi, Aile sağlığı elemanı, Mesleki memnuniyet, Ebelik
dc.description.abstractThe drawbacks and difficulties confronted by family healthcare personnel employed by the Family Medical Centers influence provision and delivery of quality healthcare services. This study is conducted as a supplementary and sectional research in order to identify the levels of influence on delivery of quality healthcare due to the drawbacks confronted by contract/provisional employees working for family healthcare units providing medical services in the province of Mersin and counties and if such influences vary in accordance with socio-demographic attributes. Contract/provisional employees working for the 480 family healthcare units providing medical services in the province of Mersin constitute the cosmos of this study. Sampling is determined by random selection of 163 family healthcare employees. The questionnaire used as a means of data collection has been created through face-to-face interviews and observations conducted between the researcher and service providers. Collected data was analyzed by using Statistical Package for Social Sciences 19.0 Package Program. Analysis of variance, Pearson correlation, statistical methods were used in data analysis. (p<0.05 has been admitted as meaningful).Family health elements included in this study mostly Akdeniz Community Health that they worked in the attached Family Health Center Center, 7 units located in family medicine, the Family Health is the B class quality standards Center has been found to be more. Health give the members of their families; Family health of their own separate inspection in center / counseling rooms where there are no follow-up in the usually realized vaccine in the room, follow protocols that comply with standardized follow-up, they follow the training service innovations related to professional issues, they are satisfied generally the task, they chose this task because of the seizure-free, they can leave their job over the next 1-3 years, in the absence of an alternative to leave at the moment, it is determined if the task will continue to regulate the working conditions.Keywords: Family healthcare center, Family health employee, Professional satisfaction, Midwiferyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAile Hekimliğitr_TR
dc.subjectFamily Medicineen_US
dc.titleMersin ilinde görev yapan aile sağlığı elemanlarının nitelikli hizmet sunumunda karşılaştıkları sorunların belirlenmesi
dc.title.alternativeMersin determination family health staff working problems they encounter in their quality service to the provinces
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmSocio-demographic characteristics
dc.subject.ytmPersonnel
dc.subject.ytmMersin
dc.subject.ytmCommunity health centers
dc.identifier.yokid10105367
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid424760
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess