dc.contributor.advisor | Uysal, Gülzade | |
dc.contributor.author | Metin, Hamire | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:27:15Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:27:15Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672597 | |
dc.description.abstract | Araştırmada; evrenin tamamına ulaşılması hedeflenmiş olup, örneklem seçimine gidilmemiştir. Araştırmanın örneklemini 305 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veriler, Nisan-Haziran 2016 tarihleri arasında; anket formu, Stresle Başa Çıkma Tarzı Ölçeği (SBTÖ) ve Sınav Kaygısı Envanteri kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS 21.0 paket programında uygun istatistiksel analizler ile değerlendirilmiştir.Araştırmaya katılan öğrencilerin % 83,3'ü 14 yaşında, % 52,5'i erkektir. Öğrencilerin %84,3'ünün ders çalışmak için evde kendisine ait odası vardır. % 82,3'ü özel ders almamaktadır, % 69,2'si derslerdeki başarısını orta düzeyde olarak değerlendirmektedir. Öğrencilerin SBTÖ alt ölçeklerinden aldıkları puanlar incelendiğinde; kendine güvenli yaklaşım alt ölçek puan ortalaması 22,01±6,40; çaresiz yaklaşım alt ölçek puan ortalaması 10,05±4,81; boyun eğitici yaklaşım alt ölçek puan ortalaması 5,62±2,97; sosyal destek arama alt ölçek puan ortalaması 2,57±1,76; iyimser yaklaşım alt ölçek puan ortalaması 3,51±1,65 olarak bulunmuştur. SBTÖ toplam puan ortalaması ise 44,57±9,67 bulunmuştur. Sınav Kaygısı Envanteri duyuşsallık alt boyut puan ortalaması 24,47±8,22; kuruntu alt boyut puan ortalaması 18,92±5,52 Sınav Kaygısı Envanteri toplam puan ortalaması ise 43,39±12,68 olarak bulunmuştur. SBTÖ toplam puanlarının ve alt ölçek puanları olan; çaresiz yaklaşım, boyun eğici yaklaşım, sosyal destek arama ve iyimser yaklaşım puanlarının Sınav Kaygısı Envanteri toplam puanları üzerinde, anlamlı yordayıcılar olduğu saptanmıştır.Çalışmaya katılan öğrencilerin sınav kaygı puanlarının orta düzeyde olduğu, stresle baş etme biçimi olarak da en fazla kendine güvenli yaklaşımı kullandıkları görülmektedir. Bu sonuçlar doğrultusunda; okul sağlığı hemşireleri, öğretmenler ve yönetim tarafından, gerekli çalışmalar yapılarak sınav kaygısını yoğun olarak yaşayan öğrencilerin belirlenmesi ve uygun baş etme yöntemleri ile ilgili eğitimlerin planlanması önerilebilir. Anahtar kelimeler: Sınav, stresle baş etme, kaygı, öğrenci | |
dc.description.abstract | A descriptive study was conducted with the aim of comparing exam anxiety levels and stress coping styles of 8th grade students.No sampling was performed because the researchers aimed to reach the whole target population. The study included 305 students. The data were gathered between April and June 2016 using a questionnaire form, stress coping style inventory, and exam anxiety inventory. The data were evaluated using the appropriate statistical analyses on SPSS version 21.0.Regarding the students, 83.3% were aged 14 years, and 52.5% were male;84.3% had a separate room at home for studying, 82.3% had noprivate lessons, and 69.2% evaluated their own school success as moderate.The students' mean subscale scores of the stress coping style inventory were as follows: self-trust approach,22.01±6.40; desperate approach,10.05±4.81; submissive approach, 5.62±2.97; seeking social support approach was 2.57±1.76, and the mean sub-scale score of the optimistic approach was 3.51±1.65. The mean total score of the stress coping style inventory was 44.57±9.67.The mean emotional sub-dimension exam anxiety inventory score was 24.47±8.22,the mean fear sub-dimension score was 18.92±5.52.The mean of the total score of the exam anxiety inventory was 43.39±12.68. We identified that the total scores of stress coping style inventory and the subscale scores as desperate, submissive, seeking support, and optimistic approaches were significant precursors for the total scores of the exam anxiety inventory.The study demonstrated that the exam anxiety scores of the students were in moderate levels, and they wouldmostly use the self-confident approach to cope with stress. With the outcomes of the study,it could be suggested that students who have severe exam anxiety must be identified, and appropriate coping strategy education must be planned by school nurses, teachers, and managers at schools. Key words: Exam, anxiety, coping with stress, student | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.title | Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin sınav kaygı düzeyleri ve stresle başa çıkma tarzlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of exam anxiety levels and stress coping styles of 8th grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Hemşirelik Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Adolescents | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.subject.ytm | Test anxiety | |
dc.subject.ytm | Anxiety | |
dc.subject.ytm | Stress | |
dc.subject.ytm | Stress management | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 10139182 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | OKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 458152 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |