Show simple item record

dc.contributor.advisorKahriman, Ali
dc.contributor.advisorYağanoğlu, Aziz
dc.contributor.authorÇeltikçi, Alper
dc.date.accessioned2021-05-08T10:26:42Z
dc.date.available2021-05-08T10:26:42Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2020-03-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672482
dc.description.abstractBu tez kapsamında İstanbul'un kuzeyinde bulunan İstanbul Metrosu 4. Levent-Ayazağa-Darulşafaka Metro yapımı sırasında kontrollü patlatma ile oluşturulan çevresel etkilerinin analizi sunulmuştur. Çalışma kapsamında titreşim iletim ve kaya sönümlenme katsayısının tahmin edilmesi için 5 adet titreşim ölçer cihaz kullanarak tünel güzergahındaki S4-S5-S6-S7 şaftlarına yakın yapılardan alınan maksimum parçacık hızları ve gecikme başına düşen patlayıcı madde miktarları kullanılmıştır. Yapılan tüm atımların parçacık hızları ve frekans değerleri Birleşik Devletler Maden Bürosu (USBM) ve Alman DIN 4150 normlarına göre karşılaştırmalı olarak çevre yapılara verebilecekleri zararlar değerlendirilmiştir. Ayrıca, 51 atıma ait 107 olay kayıtlarından elde ölçekli mesafe ve parçacık hızı veri çiftleri istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Çalışma sahasında gelecekte yapılacak patlatmalarda oluşacak parçacık hızlarını tahmin etmek için % 95 güven aralığında uygun korelasyon ile ampirik ilişki kurulmuştur. Çalışmalar sonucunda, patlatmanın psikolojik etkilerini azaltmak ve ateşleme işini basitleştirmek amacıyla bazı pratik grafikler oluşturulmuştur.
dc.description.abstractThis thesis presents analysis of environmental effects induced by cautious blasting during the construction of the Istanbul Subway 4 Levent - Ayazağa Metro Tunnel Project carried out by the contractor, located at Northern Istanbul in Turkey. Within the scope of the study, for the prediction of the peak particle velocity and to determine the slope of the attenuation curves together with the maximum charge per delay for the S4-S5-S6-S7 shafts of this tunnel route, ground vibration components were measured carefully by using five vibration monitors during the construction of the tunnels which required blasting. The particle velocities and frequency values of all blast events are evaluated according to the United States Bureau of Mines (USBM) and German DIN 4150 Norms in order to predict, and compare the influence grades to the neighbouring buildings, and structures. Also, data pairs of scaled distance and peak particle velocity obtained from 107 records belong to 51 shots were analysed statistically. Empirical relationships with correlation at the 95 % confidence interval were established for these tunnel excavations and suggested for the test sites in order to estimate particle velocity of the ground vibrations. As a result of the studies, some practical charts are created in order to minimize the psychological effects of the shots, and simplify the authorities of shots' job.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMaden Mühendisliği ve Madenciliktr_TR
dc.subjectMining Engineering and Miningen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleİstanbul Metrosu Hacıosman İstasyonu şaftları kazısında risk analizine dayalı patlatma modeli
dc.title.alternativeRisk analysis model based on blasting excavation at the shafts of Hacıosman Station in İstanbul Subway
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-13
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10056479
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityOKAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid615512
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplinePatlayıcı Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess