Show simple item record

dc.contributor.advisorYeniçeri, Özcan
dc.contributor.authorKaraca, Hüsmen Gazi
dc.date.accessioned2021-05-08T10:18:03Z
dc.date.available2021-05-08T10:18:03Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2021-03-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672394
dc.description.abstract02ET Proses(süreç); bir sistem içindeki öğeler arasında amaca yönelik ilişkiler ve etkileşimlerdir. Bu ilişkilerin ve etkileşimlerin kalitesi ve öğeler arasındaki olumlu iletişim ortamı, elde edilen çıktıyı doğrudan etkileyecektir. İç Müşteri Sistematiği bu ilişkilerin kalitesinin yükselmesi açısından önemli bir rol oynayan unsurdur. İç Müşteri Kavramı Toplam Kalite Yönetimi kültürünün oluşturduğu bir deyimdir. Bu ifadenin gerisindeki düşünce zinciri şöyle açıklanabilir. * Bir işi en iyi o işi yapan bilir. * Çalışan yaptığın işin kalitesini üretme sorumluluğu taşır. * Bir çalışanın işinde kaliteyi üretebilmesi için, kendisine sağlanan destek, kaynak ve bilginin kaliteli olması gerekir. * Bir çalışanın ürettiği kalite, ürettiğini aktardığı noktadaki kişinin beklen tileri tarafından tanımlanır. İç Müşteri Sistemi, yeni yönetim anlayışının bir tekniği olmasına karşın, ardındaki düşünce eskilere dayanır. Şöyleki; her çalışan kendisi için tanımlanmış bir görev sahası içinde yer alır (iş Organizasyonu), tanımlanmış işleri yapar (İş Bölümü),` bu işleri yaparken diğerleri ile birlikte (İşbirliği), ve uyum içinde çalışır (Koordinasyon). Bu uyumun sağlanabilmesi için çalışanların birbirlerini anlamdan ve bilgilendirmeleri gereklidir (İletişim). Yani iç müşteri ilişkileri temelde, organizasyon, işbirliği, koordinasyon, iletişim v.b. yönetim teorilerinin birleştirildiği bir düzeni açıklamaktadır. İç müşteri tatmini, bir çalışanın ya da grubun, kendi işini yapabilmesi için diğerlerinden bekledikleri ile sonuçla buldukları arasındaki aralığın tanımıdır. İç Müşteri kavramı sadece proses(süreç) içi değil 'proseslerfsüreçjer) arası ilişkilerde de söz konusu olacak.tır. Çünkü organizasyonlar içindeki süreçler başka süreçlerin çıktılarını girdi olarak kullanarak, başka süreçler için çıktı üretecektir. Burada alınan/Verilen girdi/çıktı kalitesi ön plana çıkmaktadır. İç Müşteri yaklaşımı ile süreçler arası ilişkilerin çözümlenmesi kolaylaşmakta buda verimliliği arttırmaktadır.
dc.description.abstractSUMMARY Proses is all relations and effects towards aims between subjects in a system. These relations and effects qualify and pozitif relations environment between subjects, wiii effect directly product Internal Costumer System have an important roie to increase this reletions quality, internal Customer Concept is a expression made by Total Qualify Management. This explanations back graunds thought chain explain like this; * A work known best by this works worker * Worker have a poslbiiify multiply qualify on his work * For multipy qualify gives support source and information must be qualify. * A workers multiplied quality described by his products customer wants. Internal Customer System, is a new managament intelligence teenies but this back graunds think endure old times. Each worker is found in a described work area (Work Organization), he make described work (Work Dividing), for make this action he work with others (Cooperation) and m a harrnony(Coordination). For reach this harmony, ali worker must understand each other and give knowiadge each other (Relations). Internal Customer relations basic, explain a regularity; organization, cooperation, coordination, re i ati o n s eic. rn an aq am e nt te o ri e s co n n e ete d. Internal Customer Satisfaction, is between waitings and found to result space deflation that a worker's or a grup's waitings and others for make his work. internal Customer concept not only inside proces, between proces relations it is have.Because proces in organizations use other proceses outputs and produce to product to others proceses. Hear taking/giving, input/output quality must be important. Between proces relations solution can be easy towards Internal customer concept and this position increase the Droductivfiv..en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetiminde iç müşteri tatmininin verimliliğe etkisi
dc.title.alternativeInternal customer satisfaction effect to productivity in the total quality management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-03-23
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmInternal customer
dc.subject.ytmKanban system
dc.subject.ytmCustomers
dc.subject.ytmProductivity
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid82342
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid82342
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess