Show simple item record

dc.contributor.advisorKaroğlu, Alaybey
dc.contributor.authorYildiz, Hayati
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:55Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:55Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2021-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672358
dc.description.abstractÖZET Sanat, bir milletin kültürel gehşinunin en önemli göstergesidir. Sanat bilmemin toplumda oluşturulması ise çok iyi yetişmiş sanat eğitimcileri ile gerçeMeştirüebilir. Aslında bu bilincin oluşturulması için her eğitimcinin azda olsa sanat eğitimi birikimi olmalıdır. İleride toplumumuzu oluşturacak, öğrencilerimizin yetiştirilmesi için `Sınıf öğretmenliği` gibi önemli bir görevi üstlenecek eğitimcilerin, edindikleri diğer bilgilerle eşit seviyede; Sanat Eğitimi, önemi, modern yöntemleri, insanın sanatsal yapısı ve gelişimi gibi konularda bilgi sahibi olması gerekir. Sınıf öğretmenliği, ilk öğretim çağındaki çocuklarımızın kültürel ve sosyal yaşantılarına etkisi açısmdan toplumumuzun geleceği için çok önem arz eden bir meslektir. Çünkü gelecekteki toplum hayatımıza şekil ve yön verecek insanların eğitim temelini atan, ilk şekli veren ve ilk harcı koyan eğitimcilerin yetiştirildiği bir programdır. Hayatta başarılı `son`lar için `ilk`ler çok önemlidir. Dünya çok hızlı değişim ve gelişim yaşamaktadır. Buda tabii olarak toplumumuzu etkilemektedir. Bu değişim ve gelişime ayak uyduracak, modern dünyanın gerektirdiği insanı yetiştirme görevi, eğitim kuramlarına düşmektedir. İnsanlar yetiştirilirken dünyada ki bu gelişim ve değişim göz önünde tutularak, olaylar tek basma düşünülmeden, ekonomik, teknolojik bir bütünlük içinde görülüp eğitimde de buna paralel değişimlerin gerçekleştirilmesi gerekir. Geleceğin toplumunu oluşturacak gençlerimizin, yaşayacakları çağa uyabilen, estetik duyarlılık taşıyan, medeni insanlar olarak yetiştirilmesi,n insanın duygu yönünün de eğitimini ön gören modern eğitim sistemleri ile mümkündür. Buna göre çocukların ilk öğretim dönemlerinde görev alacak öğretmen adaylarının eğitiminde uygulanacak programlarında önemi ortaya çıkmaktadır.
dc.description.abstractm ABSTRACT Art is the most evidence of a nation's cultural development. To establish the art conscience in the society is only possible with highly qualified art educators. In fact, in order to construct this conscience in the community, every educator more or less must have art education experience. In training and educating of our students who will set up our community in the future and who will do an important job like a elementary school teaching,- -must have equal knowledge about the topics such as, art training in the importance of art and artistic structure of human to the knowledge of theirs in different fields. The profession of elementary school teaching has a specific importance and effect on our elementary school children in aspect of their social and cultural lives, and also in aspect of our future community, because it is such a training programme that sets up the training basis of people, who will arrange and give a direction to our future community life. In life, `the firsts` are very important for the successful `Lasts`. The world having very fast changes and developments. These, nationally, influence our community. The mission of training and educating the people, who will we able to follow the changes and developments mentioned above, and the people modern world needs, falls to the training institutions. While people are being trained and educated, it is a must to take this changes and development into account. It is again a necessity not to consider the happenings alone but they should be studied in the economic, technological and aesthetic completeness.IV It is only possible with modern training systems to train and qualify the youngsters who will set up the future community as civilised persons, being able to follow the age they live in, having the sense of aesthetic and giving importance tothese values above. In this situation, the importance of teacher training programmes applied in training primary school teachers, who will train and teach the children in the age of primary school, comes out as well.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim fakültelerinin ilköğretim bölümü sınıf öğretmenliği programlarında sanat eğitimi çalışmaları ve karşılaşılan güçlükler
dc.title.alternativeStudies on art education and difficulties encountered in the primary school teaching programmes of primary education department at the faculties of education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-19
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmArt lesson
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.identifier.yokid104326
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid102165
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess