Show simple item record

dc.contributor.advisorGürbüz, Esen
dc.contributor.authorTunç, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:52Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:52Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672344
dc.description.abstractÖZET Kalite unsuru dünya ticaretinde rekabet koşullarını belirleyen en önemli unsurlardan biridir. Kalite yıllar içindeki düzenli çabalarla oluşan ve sürekli geliştirilmesi gereken bir süreçtir. Günümüz keskin rekabet ortamında, yalnızca kalite kavramını özümsemiş ve hayata geçirmiş işletmeler başarılı olabileceklerdir. Kaliteli üretim, yüksek rekabet gücü oluşmasını sağlayacaktır. Avrupa Birliği ile Gümrük Birliğini tamamlamış ve tam üyelik süreci içerisinde bulunan ülkemizde tüm ekonomik faaliyetlerin kalite süzgecinde geliştirilmesi artık bir zorunluluktur. Bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Avrupa'nın bütünleşme süreci ve gelişimi, Türkiye-Avrupa Birliği ilişkilerinin genel bir değerlendirmesi, Türk üretim işletmelerinin Avrupa Birliği' ne uyum sorunları ve rekabet durumu anlatılmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde ise kalite ve kalite yönetimi tanımlan yapılmış, kalite güvence sistemi ve gelişimi ile Türk üretim işletmelerinin kalite uygulamalarının genel bir değerlendirmesi yapılmıştır. Üçüncü bölümde Türk üretim işletmelerinin Avrupa Birliği üretim işletmeleriyle rekabetinde etkili olabilecek kalite yönetim stratejileri, kalite belgeleri ve tüketicilerle ilgili konular açıklanmaya çalışılmıştır. Dördüncü bölüm uygulama bölümüdür. Bu bölümde ülkemizin önemli sanayi ve ticaret merkezlerinden biri olan Adana'da kurulu, Adana Hacı Sabancı Organize Bölgesindeki üretim işletmeleriyle yapılan araştırma sonuçları incelenmiş, işletmelerin rekabet güçleri ve kalite yönetimi konusundaki mevcut durumları tespit edilmeye çalışılmıştır. Ülkemiz üretim işletmelerinin çok büyük bir kısmı küçük ve orta boy işletmelerden oluşmaktadır. Avrupa BirliğTne tam üyelik süreci, küçük ve orta boy işletmelerimizin yüksek rekabet gücü kazanması ve uluslararası standartlara uygun, yüksek kalitede ürünler üretmesi yoluyla gerçekleşecektir.
dc.description.abstract11 ABSTRACT Quality is one of the most important elements that determine compete tive conditions in the world trade. It is a process which is formed by regular efforts lasting many years and that has to be improved continually. To day in world of strong competition only those companies which have comprehended and utilized the term of quality, will be successful. Consequently the quality production will bring about a bigh power of competition. In Turkey, where we have already got through the process of being a member of Customs Union in European Community white preparing for the full membership of EU at present it is imperative that we develop any economic activity in terms of quality. In the process of full membership of EU, this study that examines the quality management strategies increesing the power of competition of our production companies, has four sections, In section 1, union and development at European countries, an overall consideration of relations between Turkey and EU, possible accordance problems of Turkish companies with EU and the condition of competition are considered. In section 2, the terms of quality and quality management are defined as well as quality assurance systems and their improvement and a general evalvation of quality applications of some Turksh production companies. In section 3, certain quality management strategies that will assist Turkish production companies in their competitions with EU production companies, quality certificates and other subjects related to customers are explained. Section 4, is about applications where the results of some researh alone in some of the production companies at Adana Haci Sabanci Organized Industrial Area establishad in Adana, which is one of the leading industry and trade centers İn our country, are examined. Besides that competition force of the companies and their current state of quality management is tried to be defined. In our country majority of production companies are either small or midde size. The process of full membership of EU will only be carried out when these small and middle size companies gain a high competition forre and produce high quality products complying international standards.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAvrupa Birliği`ne tam üyelik sürecinde üretim işletmelerimizin rekabet gücünü yükseltecek kalite yönetim stratejileri ve Adana Organize Sanayi Bölgesi`nde bir uygulama
dc.title.alternativeQuality management strategies to increase institutional competition powers in the membership process to the European Union and an application in Organized Industrial Region of Adana
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmProduction companies
dc.subject.ytmEuropean Union
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmTurkey
dc.identifier.yokid111454
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108948
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess