Show simple item record

dc.contributor.advisorBozkurt, Enver
dc.contributor.authorKara, Bülent
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:50Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:50Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672338
dc.description.abstractİnsan Hakları kavramı çağımızda bütün toplumsal kavramların ve ideolojilerin takdirini ve kabulünü kazanmıştır. Bu kabul, İnsan Haklan amacı gerçekleştirmek üzere, yeryüzünün farklı coğrafi bölgelerinde ulusal ya da uluslararası düzeyde birçok yasal ve sivil oluşumlar meydana getirmiştir. Kabulü olumlu olmasına rağmen, İnsan Haklan'm korunması düzeyinde aynı durumdan bahsetmek mümkün değildir. 1980 sonrası ve özellikle 1982 Anayasası sonrası İnsan Haklan'm korumak maksadıyla birçok girişimler ve oluşumlar da artış gözlenmektedir. TC Hükümetleri bu oluşumun dinamik yapısı olarak öncülük etmeye çalışmaktadır. Çünkü 1982 Anayasası' mn tek yanlı bakışını ortadan kaldırmadıkça İnsan Haklan alanında istenilen gelişmeleri sağlamak mümkün görünmemektedir. Bu çalışmada İnsan Haklan'm koruma amaçlı resmi ve sivil girişimlerin dışında olan Hükümetlerin konuyu programlarında ele alışlan ve uygulamaları incelenmiştir. Tarihsel olarak ülkemizin anayasal süreçte İnsan Haklan 'mn gelişimine bakışı ve bunun uygulaması ve geliştirilmesi konusunda hükümetlerin çabalan somut şekilde incelenmiştir.
dc.description.abstractIn our age, the concept of human rights has won the acceptance and appreciation of all social classes. In order to realize the purpose of human rights, this acceptance has created lots of legal and civil organization nationaly or internationaly in various geographical parts of the world. Although it is accepted positively, it is not possible to say the same thing for protecting human rights. After 1980 and especially after the Constitution of 1982, thre has been an increase in the number of organizations and attemts aiming at protecting human rights. Governments of of Turkish Republic have been trying to lead that as the dynamic structure of this formation. Because it doesn't seem possible to realize these desired developments unless the unilateral point of view of 1982 Constitution is disappeared. In this study, it was examined how the governments, which are not in the civil and official attemts aiming at protecting human rights, handle and apply human rights. At the constitutional course, our country's historica point of view on the development of human rights, and governments endeavours to develop and apply it, were studied concretely.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.title1982 Anayasası sonrasındaki kurulan hükümetlerin insan haklarının gelişimine katkısı (1983-2000)
dc.title.alternativeContribution of the governments established after the constitution of 1982 to the development of human rights
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConstitution 1982
dc.subject.ytmGovernments
dc.subject.ytmHuman rights
dc.subject.ytmConstitution 1924
dc.subject.ytmConstitution 1961
dc.subject.ytmNongovernmental organizations
dc.identifier.yokid111267
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108928
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess