Show simple item record

dc.contributor.advisorTutkun, Ömer Faruk
dc.contributor.authorÜnal, Emre
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:47Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:47Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672323
dc.description.abstractBu araştırma; fiziksel ve sosyal yeterlilikleri iyi, orta ve zayıf düzeyde okullarda okuyan öğrencilerin akademik ve sosyal başarıları arasındaki farklılığı sınıf düzeyi ve cinsiyet değişkeni açısından saptamayı amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini iyi, orta ve zayıf düzeyde okullar ve her bir okuldan farklı similar oluşturmuştur. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen `Sosyal Başarı/Beceri Ölçme Aracı (S.B/B.A)` anketi aracılığıyla ve okullardan öğrencilerin aritmetik ortalamaları alınarak toplanmıştır. Çalışma sonucunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: 1. Fiziksel ve sosyal yeterlilikleri iyi düzeyde olan okul öğrencileri ile orta düzeyde olan okulun öğrencilerinin akademik basanları arasında fark olmadığı fakat fiziksel ve sosyal yeterlilikleri iyi düzeyde olan okulda okuyan öğrenciler ile `zayıf düzeyde olan okulda okuyan öğrenciler ve fiziksel ve sosyal yeterlilikleri orta düzeyde olan okulda okuyan öğrenciler ile zayıf düzeyde okulda okuyan öğrenciler arasında önemli bir farkın olduğu bulunmuştur. 2. Fiziksel ve sosyal yeterlilikleri zayıf, orta ve iyi düzeyde olan okulda öğrenim gören öğrencilerin okullarının birbiri ile kıyaslanması sonucunda öğrencilerinin sosyal başarıları arasında önemli düzeyde fark bulunmamıştır.. 3. Fiziksel ve sosyal yeterlilikleri iyi düzeyde olan okulda okuyan kız ve erkek öğrencilerin akademik başarıları arasında önemli bir fark bulunamamıştır. Bunun yanı sıra fiziksel ve sosyal yeterlilikleri orta düzeyde olan okulda okuyan kız ve erkek öğrenciler ile zayıf düzeyde olan okulda okuyan kız ve erkek öğrencilerin akademik başarılan arasında önemli derecede farkın olduğu ortaya çıkmıştır. 4. Fiziksel ve sosyal yeterlilikleri zayıf, orta ve iyi düzeyde olan okulun kız ve erkek öğrencilerinin sosyal başarıları arasında önemli bir fark bulunamamıştır. 5. Fiziksel ve sosyal yeterlilikleri iyi, orta ve zayıf düzeyde olan okulların 6. ve 8. sınıfların akademik başarı puanları arasında önemli bir fark bulunmuştur. Fiziksel ve sosyal yeterlilikleri iyi, orta ve zayıf düzeyde olan okulda öğrenim gören 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı puanlan arasında önemli bir farka ulaşılmamıştır. 6. Fiziksel ve sosyal yeterlilikleri iyi, orta ve zayıf düzeyde olan okullarda okuyan 6 sınıf öğrencilerinin sosyal başarıları arasındaki fark önemli bulunmuştur. Fiziksel ve sosyal yeterlikleri iyi, orta ve zayıf olan okullarda öğrenim gören 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sosyal basan puanlarının ortalamaları arasında önemli bir fark bulunmamıştır. Anahtar Kelimeler: Akademik Başarı, Sosyal Başarı, Okullarda Başarı, Okulun Yeterlilikleri
dc.description.abstractThis research was to aim to how physical and social sufficiency of schools effect academic and social achievement of the students. The example of the research was selected the schools, which have well, middle, and poor physical and social facilities and students who attending different classes of these schools. The data was collected with `Social Achievement/Ability Measurement Tool (S.B./B.A.)` improved by the researcher and arithmetic averages of the students from the student service of schools. According to results; 1. There is no difference between the academic achievement of the students and schools which have well and middle physical and social sufficiency. However there is an important difference between academic achievement of the students and schools which have well and poor and middle and poor physical and social sufficiency. 2. A comparison of students who attend to the schools which have well, middle and poor physical and social sufficiency, there is not an important difference between social achievement of the students and schools physical and social sufficiency. 3. There is not ân important difference between academic achievement and male and females who attend to schools which have well physical and social sufficiency. However, there is an important difference between academic achievement of the male and females who attend to schools which have middle physical and social sufficiency and the ones who attend to schools which have poor physical and social sufficiency. 4. There is not any important difference between social achievement of the male and females who attend to schools which have poor, middle and well physical and social sufficiency. 5. There is difference between of academic achievement in sixth and eighth grade students and schools which have well, middle and poor physical and social sufficiency. There is not an important difference between academicIV achievement in seventh grade students who attend to the schools which have well, middle and poor physical and social sufficiency. 6. There is important difference between social achievement of the sixth grade students who attend to schools which have well, middle and poor physical and social sufficiency, but there is no any important difference between seventh and eighth grades students and schools. KEYWORDS: Academic Achievement, Social Achievement, Success at the Schools, The Sufficiency of the Schoolsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkulun fiziksel ve sosyal yeterliliklerinin akademik ve sosyal başarıya etkisi
dc.title.alternativeEffects of school facilities on academic and social achievement
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmSocial achievement
dc.subject.ytmPhysical properties
dc.identifier.yokid111317
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid108935
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess