Okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemlerin etkililiğinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Koç, Mustafa | |
dc.contributor.author | Uçar, Kemal Özgür Doğan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:17:46Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:17:46Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672319 | |
dc.description.abstract | Ill ÖZET `Okuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Yöntemlerin Etkililiğinin Karşılaştırılması` konulu araştırmanın problem bölümünde karma ve çözümleme metotları ile okuma yazma öğrenen öğrencilerin, anlama, anlatma, sorulara sözlü ve yazılı olarak cevap verebilme, yaratıcılık, yorumlama, söyleneni yazma ve kendini ifade etme değişkenleri açısından incelemiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Konya ili Emirgazi ilçesine bağlı tüm ilköğretim okullarında görev yapan birinci sınıf öğretmenleri ve öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada iki büyük zorluk karşımıza çıktı. İlki karma metot uygulayan öğretmenlerin, gerçekte kullandıkları yöntemi söylemek istememeleriydi. İkincisi ise öğrencilerin video ve ses kayıtlarında doğal davranmamalarıydı. Bu sorunlar öğretmenlere bu araştırmanın bilimsel bir amaç için kullanılacağı garantisi verilerek ve öğrencilerin doğal davranması için kamerada kırmızı ışık yandığında çekim yapılmadığına inandırılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın sonucunda; okuma yazma öğretiminde kullanılan metotların sosyo ekonomik olarak incelenmesinde sosyo ekonomik durumu iyi olan öğrencilerin her iki metotta da daha başarılı oldukları görüldü. Öğretmenlerin mesleki kıdemleri açısından değerlendirilmesinde ise karma metotta tecrübeli öğretmenlerin daha başarılı oldukları görüldü. Ancak çözümleme metodunda tecrübeli öğretmenler ile genç öğretmenler arasında fark olmadığı görüldü. Karma ve çözümleme metotlarında okuma yazma öğrenen öğrencilerin kız ve erkek olarak incelenmesinde ise her iki metotta da fark olmadığı görüldü. Okuma yazma öğretiminde kullanılan metotlardan çözümleme metodu ile okuma yazma öğrenen öğrencilerin karma metotla okuma yazma öğrenen öğrencilere göre daha başarılı oldukları görülmüştür. Öğrencilerin anketteki sorulara verdikleri cevapların değişkenlere göre elde edilen bulgular tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Bu konuda benimsenen güven düzeyi 0.05 'tir. | |
dc.description.abstract | IV SUMMARY `The Methods of Which Are Used İn Reading And Writing Education Are Compared From The Different Point Of View` is a research subjects it is researched the sutudent's understanding, the student's telling, the student's explanation, their answering the questions in writing and telling, their writing which are told and their expressing themselves in its problem port. The research working group has been the teachers who work in the first class at the primary school in Emirgazi in Konya and the students. At research it is compared between the students socio economic situations and skills which are instructed above. This comprasion is about children's understanding explaning, answering, the questions which are told and written creativity, explaning, writing which is told and the expressing themselves. At the and of the research; the students who have a good socio economic position are succesfull in both methods which are used in reading and writing education in socio economic. Evaluation of the teacher's seriority; the senior teachers are more succesfull than the young teachers in the compound method but there is no difference between the senior teachers and young teachers in the analysis method. There is no difference between the compound and analysis methods which are used for researching the boy and the girl students who learning reading and writing. The students who learning reading and writing in the analysis method are more succesfull than the students who learning reading and writing in the compound method. The students answers in the investigation are at the table its confidence level is 0.005. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemlerin etkililiğinin araştırılması | |
dc.title.alternative | The Methods of which are used in reading and writing education are compared from the different point of view | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mixed methods | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Analysis methods | |
dc.subject.ytm | Reading-writing instruction | |
dc.identifier.yokid | 111382 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 108937 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |