Psikopatolojik semptomlara sahip olan ve olmayan üniversite öğrencilerinin psikolojik kavramlara yükledikleri anlamlar
dc.contributor.advisor | Koç, Mustafa | |
dc.contributor.author | Yildirim, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:17:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:17:44Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672307 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışma üniversite öğrencilerinin psikopatolojik semptomlara sahip olma ve olmama durumu ile psikolojik kavramlara yükledikleri anlamları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel yöntemlerden okul survey yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Niğde Üniversitesi 'nden 200 öğrenci oluşturmaktadır Veriler, katılımcılara semptom tarama listesi ve kavram algılama testi uygulanarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS for Windows paket program ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir; 1. Üniversite öğrencilerinin psikolojik semptomlara sahip olma ve olmama durumları ile kavramlara yükledikleri anlamlar arasındaki ilişki P<0,05 düzeyinde anlamlı bulunmuştur. 2. Üniversite öğrencilerinin kavramalara yükledikleri anlamlar ile cinsiyetleri arasındaki ilişki P<0,05 düzeyinde anlamlı bulunmuştur. 3. Üniversite öğrencilerinin kavramlara yükledikleri anlamlar ile sınıf düzeyleri arasındaki ilişki P<0,05 düzeyinde anlamlı bulunmuştur. 4. 4.Üniversite öğrencilerinin akademik başarı düzeyleri ile kavramlara yükledikleri anlamlar arasındaki ilişki P<0,05 düzeyinde anlamlı bulunmuştur. 5. Üniversite öğrencilerinin kavramlara yükledikleri anlamlar ile barınma koşullan arasındaki ilişki P<0,05 düzeyinde anlamlı bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | SUMMARY This study has been made in order to determinate whether university students have psycho-pathological symptoms or not and meanings they attribute for psychological concepts. The study has been performed by using the school survey method of descriptive methods. 200 students at 'Niğde University have been the samples of this study. Symptom searching list and concept perceiving list have been applied to the participaso the data have been found. (These data have been analyzed ' by SPSS For Windows Packet Program. As a result of this study. The following discoveries have been reached: 1. The relation between the meanings they attribute for concepts and the fact that they have psycho-pathological symptoms is meaningful at level P<0.05. 2. The relation between the meanings that university students attribute for concepts and their sex is meaningful at level P<0.05. 3. The relation between the meanings that university students attribute for concepts and their class levels is meaningful at level P<0.05. 4. The relation between the meanings that university students attribute for i concepts and their academical success levels has laeen found meaningful at level P<0.05. j 5. The relation between the meanings thai university students attribute for concepts and accommodation conditions has also been found meaningful at level P<0.05 | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Psikopatolojik semptomlara sahip olan ve olmayan üniversite öğrencilerinin psikolojik kavramlara yükledikleri anlamlar | |
dc.title.alternative | The Meaning attibuted psychological consept by the university student having psychopathologie features or not | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Psychopathology | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 126498 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 122714 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |