Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç, Mustafa
dc.contributor.authorKiliç, Hasan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:44Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:44Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672306
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerini bilişsel, duyuşsal, davranışsal puan düzeyinde farkındalığını; cinsiyet, branş, çalışılan yer, eğitim durumu ve mesleki kıdem değişkenleri açılarından saptamayı amaçlamaktadır. Araştırmanın evrenini Niğde İli merkez, kasaba, köylerde çalışan ilköğretim öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, oranlı örnekleme yöntemi ile belirlenen ilköğretim okulu öğretmenlerinden 164 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen `Eğitim Teknolojileri Envanteri(ETE)` anketi aracılığıyla toplanmıştır. Çalışma sonucunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir. 1. İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin cinsiyetlerine göre önemli farkın olmadığı bulunmuştur. 2. İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin branşlarına göre sınıf öğretmeni, fen bilgisi, matematik öğretmenlerine ilişkin fark; a- İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin sınıf öğretmeni ve Türk dili ve edebiyatı öğretmenleri açısından fark önemli bulunmamıştır. b- İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin sınıf öğretmeni ve fen bilgisi öğretmenleri açısından fark önemli bulunmamıştır. c- İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin sınıf öğretmeni ve matematik öğretmenleri açısından fark önemli bulunmamıştır. 3. İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin çalışılan yere göre fark: a- İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin il ve kasabada çalışan öğretmenlerII açısından bilişsel fark önemli bulunmamıştır. Duyuşsal, davranışsal, toplam puan açısından ilde çalışan lehine önemli derece de farkın olduğu bulunmuştur. b- İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin il ve köylerde çalışan öğretmenler açısından bilişsel, davranışsal ve toplam puan açısından fark önemli bulunmamıştır. Duyuşsal açısından ilde çalışan lehine önemli derece de farkın olduğu bulunmuştur. c- İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin kasaba ve köylerde çalışan öğretmenler açısından önemli duyuşsal, davranışsal, toplam puan açısından önemli derece de fark bulunmamıştır. Bilişsel puan açısından ilde çalışan lehine önemli derece de farkın olduğu bulunmuştur. 4. İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin eğitim durumlarına göre bilişsel, duyuşsal, davranışsal, toplam puan açısından incelenmiş aşağıdaki bulgular elde edilmiştir. a- İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin eğitim enstitüsü ve eğitim fakültesi mezunu olan öğretmenlerin bilişsel, duyuşsal, davranışsal ve toplam puan açısından önemli derecede fark bulunmamıştır. b- İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin eğitim enstitüsü ve fen-edebiyat fakültesi mezunu olan öğretmenlerin bilişsel, davranışsal, toplam puan açısından önemli derece de fark bulunmamıştır. Duyuşsal puan açısından eğitim enstitüsü lehine önemli derece de farkın olduğu bulunmuştur. c- İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin eğitim enstitüsü ve alan dışından mezun olan öğretmenlerin bilişsel, duyuşsal, davranışsal ve toplam puan açısından önemli derece de fark bulunmamıştır. d- İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin eğitim fakültesi ve fen-edebiyat mezunu olan öğretmenlerin bilişsel, duyuşsal, davranışsal ve toplam puan açısından önemli derecede fark bulunmamıştır.ııı e- İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin eğitim fakültesi ve alan dışından mezun olan öğretmenlerin duyuşsal, davranışsal puan açısından önemli derece de fark bulunmuştur. Bilişsel, toplam puan açısından eğitim lehine fark bulunmuştur. f- İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin fen-edebiyat ve alan dışından mezun olan öğretmenlerin bilişsel, duyuşsal, davranışsal ve toplam puan açısından önemli derece de fark bulunmamıştır. 5. Her bir mesleki kıdem karşılaştırmalı olarak kendi aralarında analiz edilmeden önce gruplar arasında fark olup olmadığım belirlemek için varyans analizi ile test edilmiştir. Branşlar arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı için t-testi ile analiz edilmemiştir. a- İlköğretimde eğitim durumlarının düzenlemesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin kıdemi 20 yıl ve üstü ve 1-5 yıl olan öğretmenlerin bilişsel, duyuşsal, toplam puan açısından önemli derecede fark bulunmamıştır. Davranışsal düzeyde 20 yıl ve üstü lehine önemli derece de farkın olduğu bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Eğitim Teknolojisi, Eğitim Durumu
dc.description.abstractIV SUMMARY v In this research we aim to arrange the educotional level of the ideas of the teacher's whose ideas are related to educational techonology in terms of their cognitive, emotional, behavianol differences in vamables of their sex, branches, schools, educational level, length of work. The teachers of Primary schools in center of Niğde, towns, unlages forms this research. We selected 164 teachers from primary schools by using proportional sampling method. The data was collected with `Educatinal Tecnology Measurement Tool (E.T.E.)` improved by the researcher. At the end we found out these results: 1. In forming their educational level there was no difference between the two sex, in respect of their ideas which are related to educational techonology. 2. In forming their educational level the difference of the different branches live class teachers, moths and science teachers in respect of their ideas which are related to educational technology. a. In forming their educational level in primary schools there was no important difference between class teachers and Turkish literature teachers in respect of their ideas which are related to educational technology. 3. In forming their educational level m primary schools we see a difference at the schools in respect of their ideas which are related to educational technology. a. In forming their educational level in primory schools there is no difference between the teachers who work in cities and town in respect of their ideas which are related to educational technology. b. We also found that there is a significant difference when we campare emotional, behavioral and total score of teachers who work in the cities. In forming their educational level we also found that there was no difference between the teachers who work in the center of Niğde or in town in respect of their cognitive and total score. But at the some time there was an important difference in schools in the cities when we look at their behouroial and emotional point of view. c. In forming their educational level there was no difference between the teachers who work in towns or villages in respect of their cognitive, emotional anoltotal score, but at the same time there was a huge difference when wclook at their cognitive scores in cities. 4. In forming their educational level we found out cognitive, emotional, behavioral, total score in rescept of their ideas which are related to educational technology. a. In forming their educational level there was no difference when we look at the emotional, cognitive and total score between the Faculty of Education graduates an institution of Education, but at the same time in terms of behavioral score there was a significant difference in ins titution of Education. And also when we compared to the graduates of mstution of Education and the Faculty of science and literature there was no difference in terms of behavioral. b. When we compared the graduates of the instution of Education and Faculty of sciencean literature in terms of emotional score there was huge difference. c. In forming their educational level in primary schools there was no differences in cognitive, emotional, total score when we compared the graduates instution of Education and the graduates of different fields. d. In forming their educational level in primary schools there was no difference between the cognitive, emotional and total score when we graduated from Faculty of Education and Faculty of Science and literature, but at the same time there was a huge difference in emotional total in the instution of Education. e. In forming their educational level in primary school we found no difference in cognitive, emotional, behavioral score and total score. But in terms of total score there was huge differencein the instition of Education. f. In forming their educational level in primary schools there was no difference in cognitive, emotional, behavioral and total score the graduates of the Faculty of science and literature and graduates of different fields. 5. Every occepational level before analysing between themselves by comparing in order to find out the differences between the groups are tested with varrance analysis. Because of not finding any meoningful difference between the branches we used t-test method in analysing.VI a. In forming their educational level in primory schools there was no difference in cognitive, emotional and total score between the twenty years and up ranks and between 1-5 years of rank. At the behavioral level there was a huge difference when we look at the twenty years and up rank. KEY WORDS: Educational Technology, Condition of Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretimde eğitim durumlarının düzenlenmesinde yeni eğitim teknolojilerine ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeacher's perception on using educational technology to design instructional environment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation level
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid126497
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid122715
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess