dc.contributor.advisor | Tutkun, Ömer Faruk | |
dc.contributor.author | Kaynar, Süleyman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:17:38Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:17:38Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672285 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada tarihsel bir süreç içinde Türk Emniyet Teşkilatının fiziksel yapılanması, eğitim ve öğretim süreçleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda, araştırma kapsamı Orta Asya Türk Devletlerinden, Selçuklular, Osmanlı Devleti ve Cumhuriyet Dönemlerinden ibarettir. Araştırma sonucunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir: 1. Orta Asya Türk Devletleri kendi güvenliklerini sağlamak için askeri bir yapı içerisinden seçtikleri, barış zamanı iç güvenliği sağlayan savaş zamanı da ordu ile birlikte savaşan bir birim oluşturarak güvenliği sağlamaya çalışmışlardır. 2. Selçuklular da bu yapıyı sürdürmüşler, fakat hakimiyet alanlarının genişlemesi ve farklı toplumlarla birlikte yaşama zorunluluğu nedeniyle; subaşılık sistemini getirmişler ve bu sisteme yardımcı olacak yardımcı birimler oluşturulmuştur. 3. Osmanlı Devleti de Selçuklu Devleti'nin idari ve sosyal yapılanmasını geliştirerek devam ettirmiş ve subaşılık birimini ayrıca kadıların emrine vermiştir. Bu durum Tanzimat'ın ilanına kadar bu şekilde devam etmiştir, Tanzimat sonrası güvenlik hizmeti askeri yapı içerisinden ayrılarak kendi içinde özerk bir yapıya kavuşturulmuştur. Ancak tarihin getirdiği miras korunarak, hiyerarşik yapı ve kurallar polisin teşkilat yapısında devam ettirilmiştir. 4. Ulaşılan belgelere göre; (EK 1), (EK 2) Osmanlı Devleti'nin polis eğitiminde bilimsel ölçütler kullandığı saptanmıştır. Ek l'de İmtihan Tutanağı, Ek 2'de ise 1907 tarihli Polis Nizamnamesi verilmiştir. 5. Cumhuriyet Dönemi'ne gelindiğinde, yeni kurulan devlet kendi iç güvenliğini çözmek için polis teşkilatına büyük önem vermiştir. Bu nedenle hızlı ve etkili çözümler üretmek, iç güvenliği sağlamak devletin otoritesini hissettirmek ve polis teşkilatının personel ihtiyacını karşılamak için kurslar açılmıştır. Ancak bu kurslar personel ihtiyacını karşılamakla birlikte nitelikli eleman yetiştirme yönünden başarısız olmuştur. Nitelikli personel ihtiyacı ve yönetimII kadrolarını oluşturmak maksadıyla Polis Kolejleri ve Polis Enstitüsü kurulmuştur. Bununla birlikte artan personel ihtiyacını karşılamak için de Polis Okulları açılmıştır. 6. Günümüzde ise, Polis Akademisi, Güvenlik Bilimleri Akademisine dönüştürülerek bünyesinde yüksek lisans ve doktora yapılan Yüksek Öğrenim Kurumuna bağlı bir fakülteye dönüştürülerek başına da bir Rektör atanmıştır. Polis Okulları da Polis Meslek Yüksek Okullarına dönüştürülerek Polis Akademisine bağlanmış, eğitim ve öğretim süreleri 2 yıla çıkarılmıştır. Anahtar Kelimeler: Güvenlik, Polis, Emniyet Teşkilatı, Polis Okulları, Polis Eğitimi ve Polis Akademisi, | |
dc.description.abstract | Ill SUMMARY In this study, it was explored the physical structure, curriculum, teaching- learning process and selection candidate of Turkish Security Organization. From begining to present in the other hand the period was started from first Turkish states in middle Asia such as Hun, Gockturk and Uygur to Seljuks, Ottomon and Turkish Republic. The results of the study are given below; 1. Middle Asia States composed a unit which provide security in time of peace and help army in time of war. So they provided internal and external security. 2. The Seljuks continued the same organization, but because of the expantion of the country, necessity of living together with different nations they composed a system called `Subaşı` and subunits which helped this system. 3. The Ottoman Empire continued and flourished the govermental and social formation of the Seljuks and it gave the unit of Subaşı to the kadi. This application continued until Tanzimat. After Tanzimat the service of security was separated from the military system and embodied its own independent organization; but the inheritance which history brought was preserved and continued in a hierarchical formation and rules are carried on in the Police Organization. 4. In the period of Republic the new formed State gave a great deal of importance to the police organization in order to provide internal security. For this reason to produce effective solutions, to provide internal security, to make felt the otority of the state and to provide a stuff to the police organizations courses are began. This courses provided stuff, but it failed from the point of enabling qualified stuff. In order to get qualified stuff and to compose administration class the police college and instutions are founded. To provide increasing stuff demand police schools opened. 5. Today the police academy was turned into security sciences academy in which master degree and philosophy degree can be get and a rector appointed there. Police schools turned into police vocational high school and connected to the police academy an education process raised to 2 years Key Words: Security, Police, Security Organizations, Police School, Police Education and Police Academy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Tarihi süreç içerisinde Türk Polis Teşkilatı`nın kuruluşu, organizasyonu, fiziksel yapılanması, aday seçme şekli, eğitim programları ve eğitim süreçleri üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | A Historical study on establishment, organization, physical constraction , criteria of candidate selection, curriculum and teaching process of the Turkish Police Organization | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish Police Organization | |
dc.subject.ytm | Security | |
dc.subject.ytm | Police | |
dc.subject.ytm | Police schools | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Police organization | |
dc.subject.ytm | Turkish Police Organization | |
dc.identifier.yokid | 126510 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 122708 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |