Toplam kalite yönetiminin beden eğitimi ve spor yüksek okullarında uygulanabilirliği
dc.contributor.advisor | Salman, Melih N. | |
dc.contributor.author | Oğuz, Abdurrahman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:17:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:17:35Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672272 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmanın amacı, son yıllarda adından sıkça söz edilen, sanayi ve hizmet sektöründe başan ile uygulanan Toplam Kalite Yönetimi (Toplam Kalite Yönetimi) nin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında uygulanabilirliğinin okul müdürleri ve bölüm başkanları açısından inceleyerek ortaya koymaktır. Bu amaçla okul müdürleri ve bölüm başkanlarının görüşleri alınmış ve bu yöneticilerin görüşleri arasında anlamlı fark olup olmadığı araştırılmıştır. Verileri toplamak amacıyla iki bölümden oluşan bir anket hazırlanmıştır. Birinci bölümde kişisel bilgilere, ikinci bölümde ise TKY' nin `Müşteri Tatmini`, `Sürekli Gelişme`, `Üst Yönetim Liderliği`, `Tüm Çalışanların Katılımı`, `Etkili Sorun Çözme`, `Örgüt Kültürü`, faktörlerine ilişkin olarak toplam 32 önermeye yer verilmiştir. Anket, Devlet Üniversitelerinde 2000-2001 öğretim yılında açık bulunan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında görev yapan toplam 70 (36 Müdür ile 34 Bölüm başkanı) yöneticiye uygulanmıştır. Verilerin analizinde; frekans, yüzdeler, aritmetik ortalama ile T testleri kullanılmıştır. Yapılan istatistik analizlerine göre 1. Okul yöneticileri TKY ile ilgili önermelere `tam` derecede katılmaktadırlar. 2. Yöneticilerin TKY'ye ilişkin görüşleri arasında görev unvanları ( müdür veya bölüm başkanları olmaları)'na göre 0.05 düzeyinde anlamlı fark bulunmamaktadır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY The aim of this research is to investiagete and reveal the applicability of Total Quality Manegement, which is applied succesfully in industry, at the The Department of Physical Educaton and Sports by the school directors and department heads. For this purpose the opinions of the directors and department heads are asked and it is studied whether there are clear differences between the point of views. A two-part questionnaire of 32 propositions in total is used to collect the required data. In the first part, personal information is asked and in the second part there were questions about `Customer Satisfaction`, `Continuous Development`, `Upper Administration Leadership`, `Participation of All Employees`, `Effective Troubleshooting` and `Organizational Culture`. The questionnaire is answered by 70 managers (36 directors and 34 department heads) of the State Universities of whose Department of Physical Educaton and. Sports were in charge in 2000-2001 period of lessons.Frequency, percents, arithmetic mean and T tests are used for the analysis of the data. According to the statistical analysis, 1. School managers agree with the propositions about TQM `completely`. 2. There is a difference of 0.05 degree between the opinions of managers (directors and heads) about TQM. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Toplam kalite yönetiminin beden eğitimi ve spor yüksek okullarında uygulanabilirliği | |
dc.title.alternative | Research for applicability of total quality management on the department of physical education and sports | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | High school | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Total quality management | |
dc.identifier.yokid | 125093 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 123021 | |
dc.description.pages | 82 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |