dc.contributor.advisor | Yazıcı, Yakup | |
dc.contributor.author | Yiğit, Gürcan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:17:30Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:17:30Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672248 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada Polis Meslek Yüksek Okullarında okuyan öğrencilerden daha önce spor yapmış olanlarla yapmamış olanların psikolojik ihtiyaçları arasındaki farklılıklar belirlenmeye çalışılmış ve Polis Meslek Yüksek Okullarındaki öğrencilerin kişilik tercihleri hakkında bilgi toplanmaya çalışılmıştır. Araştırma spor yapan 50 ve yapmayan 49 öğrenci olmak üzere toplam 99 öğrenciye uygulanmıştır. Spor yapan öğrencilerden % 66'sı takım sporları, % 34'ü ise bireysel sporlarla uğraşmıştır. Ayrıca uygulanan ankete göre 1-5 yıl spor yapanların oranı % 62'dir. 6 yıl ve daha fazla spor yapmış olanlar ise tüm spor yapanların % 38'lik kısmını teşkil etmektedir. Spor yapan ve yapmayan öğrencilere toplam 9 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Ankete katılan öğrencilerin % 100'ü ilk, orta ve lise yıllarında beden eğitimi derslerine aktif olarak katıldıklarını söylemişlerdir. Anket sonuçlarına göre spor yapan öğrencilerin % 12'si yalnızca ilkokul yıllarında, % 6'sı yalnızca ortaokul yıllarında, % 34'ü ise yalnızca lise yıllarında bir klüpte veya lisanslı olarak aktif spor yaptıklarını söylemişlerdir. Öğrencilerin % 12'si hem ilkokul hem de ortaokul yıllarında, % 42'si hem ortaokul hem de lise yıllarında bir klüpte veya lisanslı olarak aktif spor yaptıklarını söylemiştir. Öğrencilerin % 10'u ise hem ilköğretim hem de lise yıllarında bir klüpte veya lisanslı olarak aktif spor yapmışlardır. Araştırma sonuçlarına göre spor yapan öğrencilerle yapmayan öğrencilerin Başarma, Gösteriş, Özerklik, Yakınlık, Duyguları anlama, İlgi görme, Başatlık, Şefkat gösterme, Sebat, Karşı cinsle ilişkiler ve Saldırganlık özelikleri arasında anlamlı sayılabilecek bir farklılık bulunamamıştır. Buna karşın spor yapan öğrencilerin Uyarlık ve Kendini suçlama ihtiyaçları yapmayan öğrencilere göre anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Ayrıca spor yapmayan öğrencilerin Düzen ve Değişiklik ihtiyaçları spor yapan öğrencilere göre anlamlı derecede yüksek bulunmuştur. Bireysel spor yapanlarla takım sporu yapan öğrenciler karşılaştırıldıklarında bireysel spor yapan öğrencilerin Gösteriş ve İlgi görme ihtiyaçları takım sporu yapanlara nazaran anlamlı düzeyde yüksek bulunmuş, takım sporu yapan öğrencilerin ise Düzen özeliği bireysel spor yapan öğrencilere göre anlamlı oranda yüksek bulunmuştur. Ayrıca bireysel spor yapanlarla takım sporu yapanların Başarma, Uyarlık, Özerklik, Yakınlık, Duygulan anlama, Başatlık, Kendini suçlama, Şefkat gösterme, Değişiklik, Sebat, Karşı cinsle ilişkiler ve Saldırganlık düzeyleri arasında anlamlı sayılabilecek bir farklılık bulunmamıştır. 1-5 yıl spor yapanlarla 6 yıl ve daha fazla spor yapanlar karşılaştırıldıklarında ise 6 yıl ve daha fazla spor yapanlarda Duyguları anlama ihtiyacı 1-5 yıl spor yapanlara göre anlamlı Iölçüde yüksek bulunmuş, buna karşın 1-5 yıl spor yapanlardaki Kendini suçlama özelliği 6 yıl ve daha fazla spor yapmış olanlara göre anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Bunun dışında bu iki grubun Başarma, Uyarlık, Düzen, Gösteriş, Özerklik, Yakınlık, İlgi görme, Başatlık, Şefkat gösterme, Değişiklik ve Sebat özellikleri arasında anlamlı sayılabilecek bir farklılık bulunmamıştır. II | |
dc.description.abstract | SUMMARY In this resarch, we tried to determine the psychological need differences of Police High School students who has and who hasn't played sport before and we also tried to get information about the personality preferences of Police High School students. The resarch was practised on 50 students who has played sport before, on 49 students who hasn't played sport before and so totally on 99 students. From the students who has played sport before, % 66 of them played team sports and % 34 of them played individual sports. Also % 62 of them played sport for 1-5 years and % 38 of them played sport for six and more years. A survey created from nine questions was practised to the students who has and who hasn't played sport before. All of the students who joined this survey told that they joined actively to the physical education lessons during primary, secondary and high school years. According to the survey results from the students who has played sport before, % 1 2 of them played sport only at primary school, % 6 of them played sport only at secondary school and % 34 of them played only at high school in a clup or as a licensed sportsman. Also % 12 of them played sport both at primary and secondary school, % 42 of them played sport both at secondary and high school and % 10 of them played sport both at primary, secondary and high school in a clup or as a licensed sportsman. According to the results of our resarch we couldn't find considerable differences between Achievement, Exhibition, Autonomy, Affilication, Intraception, Succorance, Dominance, Nurturance. Endurance, Heterosexuality and Aggression specialities of the students who has and who hasn't played sport before. However, the deference and abasement needs of the students who has played sports before was found considerably higher than the students who hasn't played sport before. On the other hand the order and change needs of the students who hasn't played before was found considerably higher, than the students who has played sport before. When the student who played individual sports were compared with the students who played team sports, the Exhibition and Succorance needs of the students who played individual sports was found considerably higher than the students who played team sports, and the speciality of order of the students who played team sports was found considerably higher than the students who played individual sports. However we cuoldn't find considerable differences between Achievement, Deference, Autonomy, Affilication, Intraception, IIIDominance, Abasement, Nurturance, Change, Endurance, Heterosexuality and Aggression levels of the students who played individual sports or team sports. When the students who played sports for 1-5 years and who played for six or more years were compared, the Intraception need of the students who played sports for six or more years was found considerably higher than the students who played sports for 1-5 years, however the Abasement speciality of the students who played sports for 1-5 years was found considerably higher than the students who played sports for six or more years. But we couldn't find considerable differences between Achievement, Deference, Order, Exhibition, Autonomy, Affilication, Succorance, Dominance, Nurturance, Change and Endurance specialities of both these two groups. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Polis meslek yüksek okulu öğrencilerinden daha önce spor yapmış olanlarla yapmamış olanların psikolojik ihtiyaçlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Psychological need differences of police high school students who has and who hasn`t played sports before | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Personality traits | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Police schools | |
dc.subject.ytm | Psychological needs | |
dc.identifier.yokid | 125099 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 123016 | |
dc.description.pages | 66 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |