Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Yaşar
dc.contributor.authorYalçin, Deniz Yildiz
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:26Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:26Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672230
dc.description.abstractKüreselleşme olgusu günümüzde, ulusal ve uluslararası pazarlarda faaliyet gösteren ve başarılı olmak isteyen işletmelerimizin, tüm dünyada güncel konular olan iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarına sıkı sıkıya bağlı olmalarım gerektirmiştir. Bunda son yılların başarılı, sanayileşmiş ülkelerinin iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarım kalkınmada bir araç olarak benimseme eğilimleri de etkili olmuştur. Bu eğilimler, `amaçlar araçları meşru kılar`, `dürüstlükle zengin olunmaz`, `gemisini kurtaran kaptan` ve `herkes yapıyor, biz niye yapmayalım` gibi iş prensip ve ilkelerini temelinden sarmıştır. Hatta, bu eğilimler sayesinde 1970'li yıllarda, `işletmelerin tek sosyal sorumluluğu vardır, o da, işletme sahiplerinin karlılığım artırmaktır` yaklaşımını savunan ve bir çok yandaşı olan, ünlü iktisatçı Milton Friedman 'm düşüncelerinden giderek uzaklaşılmış ve iş ahlakı ile sosyal sorumluluk kavramlarına önem verilmesini sağlanmıştır. Buradan hareketle bu çalışmada, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk kavramlarına teorik olarak değinilmiş ve Niğde ilinde faaliyet gösteren işletme yöneticileri üzerinde yapılan bir anket çalışmasıyla da teori ile pratik arasında bir uyum aranmıştır. Elde edilen veriler ışığında sonuçlar çıkarılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractBecause of globalization concept and trends, the companies that like to run in domestic and international markets and be successful in their business industries have to focus on business ethics and socitial responsibiliy factors. Also, some developing countries have accepted the business ethics and socitial responsibility factors as their principles to continue for developing their national economics. As has been explained above, the new trends dramatically changed some business foundations. Therefore some traditional business approaches and incentives cannot be accepted to run a business. Also, for instance, Milton Fiedman who used to say `the companies has just one responsibilit and it is to increase welfare for owners of the companies` changed the idea and accepted the role of the socitial responsibity and business ethics. Surely this dramatic change affected other business variables and ideas. In this context, the study is to focus on the business ethic and socitial responsibity concepts. Besides, to figure out the gap between theory and practice an ampirical work has done to have some evidences and results. As a result, the findings and recomandations were shown in the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde iş ahlakı ve Niğde ilinde bir uygulama
dc.title.alternativeBusiness ethic in companies and a case study for Niğde province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial responsibility
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmBusiness ethic
dc.identifier.yokid138796
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid134913
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess