Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Hasan Nedim
dc.contributor.authorÜzüm, Bülent
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:26Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:26Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672229
dc.description.abstractÖZET Sporun toplumsal yaşam içindeki yeri eskiye oranla büyük boyutlara ulaşmıştır. Buda sporun toplum içinde bulunan durumunun bilinmesini zorunlu kılmaktadır. Kitle iletişim araçlarının gelişmesi, sosyal değişme ve gelişme sürecinin neticesinde spor geniş bir anlayış ile yapılır olmuş, kendini etkileyen sektörlerin yanında sporun da diğer sektörleri etkileyen başlı basma bir sektör olma yolunda olduğunu görmekteyiz. İşte sporun kitlelere etkisini ortaya koymaya çalıştığımız ve üç bölüm halinde hazırladığımız bu tezde birinci bölümde sporun kitlelere etkisinin sosyolojik ve fizyolojik yönü sporun işlevleriyle birlikte incelenmiş, ikinci bölümde sporun medyatik yönü yazılı ve görsel basın ile ilgileri üzerinde durulmuş, üçüncü ve son bölümde ise sporun gelişen dünyadaki en etkili yönü olan sponsorluk kavramı pazarlama ve iletişim bilim dallarıyla etkileşmesi ortaya konularak açıklamaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT The place occupied by sport in Social life has taken, on larger dimensions than in the past. This is turn makes it necessary to fully understand. The situation of sport in Society. We can see that as a result of the development of mass Communications, Social Change and the process of that Change sport has be come practiced with great understarding and that as well as the sectors that influence sport, sport too is becoming a sector in it's own right infuencing the other sectors. İn this three-chopter the sis we have prepored, in which we try to demonstrate the effect of sport on the masses, we have tried to explain in the first chapter the sociological effect of sport on the masses, while in the second we look at the mediatic aspect of sport wiht respect to the printed and visual media, and in the third chapter we have tried to explain the most effective aspect of sport in a developing world, that of the interaction of the concepts of `sponsor ship`, marketing and Communications. Uen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSporun kitlelere etkisi ve sponsorluk
dc.title.alternativeImpaet of sport on masses and sponsorship
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmSocial affect
dc.subject.ytmMass sport
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmPress
dc.subject.ytmWritten press
dc.subject.ytmNewspapers
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSponsorship
dc.subject.ytmWritten press
dc.identifier.yokid138793
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid134914
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess