Özel ve resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerilerinin vizyon geliştirmeye ilişkin tutumlarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Öztürk, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Keven, Sibel | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:17:25Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:17:25Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672224 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışma özel ve resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerinin vizyon geliştirmeye ilişkin tutumlarını karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, betimsel yöntemlerden okul survey yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Mersin İli Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı 10 özel, 10 resmi statülü İlköğretim okullarından seçilen toplam 48 yönetici ile 250 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler katılımcılara `vizyon geliştirme tutum ölçer`inin uygulanması sonucunda elde edilmiştir. Araştırma sonucunda aşağıdaki bulgulara ulaşılmıştır; 1. Özel ve resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerinin `Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının` belirlenmesine ait resmi ve özel statüde görev yapan öğretmen görüşleri arasında p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. 2. Özel ve resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerinin `Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının` karşılaştırılmasına ait resmi ve özel statüde görev yapan ilköğretim okulu yöneticilerinin görüşleri arasında p<.05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. 3. Özel ilköğretim okulları yöneticilerinin Okul yöneticilerinin `Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının` belirlenmesine yönelik görüşleri arasında öğrenim durumlarına göre, p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. 4. Resmi ilköğretim okulları yöneticilerinin İlköğretim okulları yöneticilerinin `Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının` belirlenmesine yönelik görüşleri arasında idarecilikteki kıdemlerine göre, p<.05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. 5. Özel ye resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerinin `Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının` belirlenmesine ait öğretmen görüşleri arasında cinsiyetlere göre, p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 6. Özel ve resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerinin `Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının` belirlenmesine ait öğretmen görüşleri arasında kıdemlere göre, p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır.11 7. Özel statülü ilköğretim okulları öğretmenlerinin Okul yöneticilerinin `Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının` belirlenmesine yönelik görüşleri arasında öğrenim durumlarına göre, p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmaktadır. 8. Resmi statülü ilköğretim okulları öğretmenlerinin Okul yöneticilerinin `Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının` belirlenmesine yönelik görüşleri arasında öğrenim durumlarına göre, p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 9. Özel ve resmi statülü ilköğretim okulları öğretmenlerinin, Okul yöneticilerinin `Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının` belirlenmesine yönelik görüşleri arasında yaşlara göre p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 10. Özel ve resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerinin `Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının` belirlenmesine ait öğretmen görüşleri arasında öğretmenlerin branşlarına göre, p<,05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 11. Özel ve resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerinin `Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının` belirlenmesine ait yönetici görüşleri arasında cinsiyetlere göre, p<,05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 12. Özel İlköğretim okulu yöneticilerinin İlköğretim okulları yöneticilerinin `Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutamlanma` belirlenmesine yönelik görüşleri arasında idarecilikteki kıdemlere göre, p<,05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. 13. Resmi İlköğretim okulu yöneticilerinin okul yöneticilerinin `Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının` belirlenmesine ait görüşleri arasında öğrenim durumlarına göre, p<05 düzeyinde anlamlı bir fark bulunmamaktadır. 14. İlköğretim okulları yöneticilerinin, okul yöneticilerinin `Vizyon Geliştirmeye İlişkin Tutumlarının` belirlenmesine yönelik görüşleri arasında yaşlara göre, p<05 düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY This study has made in order to compare private and formal primary education administrator's attitude towards vision development. Research is become true with the survey method, one of the description method. Researchs example is taken from 48, administrator 250 teacher that is sellected from 10 private, 10 formal primary education from Mersin City administration of education. Datum obtained by the result administration of education application `vision development attitude measurement` Result of the survey beneath finding was researched 1. Meaningful difference of p<05 level exist between opinions of formal and private school teachers belongs to private and formal primary education school administrations vision development. 2. Meaningful difference of p<05 level exist between opinion which work private end formal primary education school administrations vision development related to comparison of attitudes. 3. Meaningful difference of p<.05 level exist according to education situation between opinions private primary education administrator's, school administrators related to determination opinions of `attitudes of vision development.` 4. Meaningful difference of p<05 level exist according to seniority of manager between formal primary education school administrator end primary school education determination of opinions towards attitudes of vision development. 5. Meaningful difference of p<05 level doesn't exist according to sexes between teacher opinions and private and formal primary education school administrator's attitudes related to vision development. 6. Meaningful difference of p<.05 level doesn't exist according to seniorities between teachers opinions and private and formal primary education school administrator's related to determination of vision development attitudes. 7` Meaniogfol difference of p<Q5 level -exist »cording to education situation related to opinions determination of attitudes of vision development of private education schools teachers and school administrator's.8. Meaningful difference of p<.05 level doesn't exist according to education situation related to opinions determination of attitudes of vision development of formal primary education schools teachers and school administrator's. 9. Meaningful difference of p<.05 level doesn't exist according to ages related to opinions determination of attitudes of vision development of private and formal primary education schools teachers and school administrators. 10. Meaningful difference of p<05 level doesn't exist according to teacher's opinions and teachers branch related to opinions of determination of attitudes of vision development of private and formal primary school administrators. 11. Meaningful difference of p<,Q5 level doesn't exist according to sexes between administrators opinions related to opinions determination of attitudes of vision development <of private and formal primary -education schools administrators. 12. Meaningful difference of p<05 level doesn't exist according to seniority of management related to opinions determination of attitudes of vision development of private primary education school. 13. Meaningful difference of p<05 level doesn't exist according to education situation related to opinions determination of attitudes of vision development of formal primary education school administrators, school administrators. 14. Meaningful difference of p< 05 level doesn't exist according to ages related lo opinions determination of attitudes of vision development of primary education school administrator, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Özel ve resmi statülü ilköğretim okulları yöneticilerilerinin vizyon geliştirmeye ilişkin tutumlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | An Comparison of the attitudes to develop a vision between the administrators of the private and the formal primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vision | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.identifier.yokid | 136793 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 134892 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |