Show simple item record

dc.contributor.advisorKoç, Mustafa
dc.contributor.authorŞerefli, A. Kenan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:24Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:24Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672219
dc.description.abstractÖZET Araştırma, İlköğretim İkinci kademe öğrencilerinin `Akademik Başarılarını Etkileyen Zihinsel Olmayan Faktörler`i belirlemeyi amaçlamıştır. Zihinsel olmayan faktörleri öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerine göre betimlemeyi amaçlayan araştırma `Betimleme Yöntemi` ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini İlköğretim ikinci kademesine devam eden öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise küme örnekleme ve oranlı örnekleme yöntemleri kullanılarak toplam 330 öğrenci, 248 veli ve 199 öğretmenden oluşmuştur. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen zihinsel olmayan faktörler; 1. Öğretmenler açısından: a- Öğretmen tutumları, b- Öğrenciyi tanımaları, c- İletişim tarzları, d- Sınıf yönetim biçimleri, e- Öğretmenlerin konuşma hızlan, f- Öğretmenlerin kişisel sorunları, g- Öğrenciyi motive etme düzeyleri, h- Derslerde uygun yöntem ve teknikleri uygulayamayışlan. 2. Öğrenci açısından: a- Ders çalışma alışkanlıkları, b- Okuldan beklentilerin düşük oluşu, c- Kitap okuma alışkanlıkları, d- Psikolojik sorunlar, e- Duygusal sorunlar, f- Kendine güven, 3. Veli açısından: a- Anne-baba tutumları, b- Kardeş sayısı, c- Ailenin ekonomik düzeyi, d- Çocuklar arası ayrım, e- Oku aile iş birliği, f- Anne-babanın eğitim düzeyi, g- Evin fiziksel özellikleri.II 4. Okuldan kaynaklanan nedenler: a- Okulların fiziksel özellikleri, b- Okulların temizliği, c- Araç-gereç eksiklikleri, d- Sınıf içi iletişim, e- Okulun disiplin anlayışı, 5. Sistemden kaynaklanan nedenler: a- Sınıf geçme sistemi, b- Her yıl değişen kitaplar, c- Ezbere dayalı eğitim, d- Her derste öğrenciden aynı başarının beklenmesi, e- Sınav kaygısı biçiminde belirlenmiştir.
dc.description.abstractIll SUMMARY The investigation was aimed to determine of the secondary school students who were being affected the academic succes wihout mental factors. The investigation which aimed without mental factors according to students', teachers' and protectors' opinion was veryfied with 'Description Method.' The cosmos of the investigation was the secondary school student who are still attending. The examples of the investigtion was formed with 'pile examples and proportioned examples methods on 330 students, 248 protectors and 199 teachers.Here are the inventions that being affected the academic succes without mental factors, come by; ACCORDING TO THE TEACHERS The attitudes of teachers The acknowledgment of students The comminication style Determined the model of governing of the classroom The speech speed of the teachers The level of motivating the students The suitable model and technique which are not carried out ACCORDING TO THE STUDENTS The habits of doing homework The low expactation from the school The habits of readind book Phschological problems Sentimental problems The confidence ACCORDING TO THE PROTECTORS The attitude of the parents The number of brother and sister The economy of the family The dissection between children The cooperation between school board and parents The education of the parents The phsical construction of the house THINGS THAT CAUSED FROM THE SCHOOL The phsical constructin of the house The cleanliness of the school The deficiency of the stuffs The cooperation of the students The discipline of the school THE THINGS THAT CAUSED FROM THE SYSTEM Passing class system The books which are changed every year The education system without knowing The expactation of same succes from every lesson from the student The examination anxietyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin akademik başarılarını etkileyen zihinsel olmayan faktörler
dc.title.alternativeThe secandary school students who were being offected the academic success without mental faktor
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmMental factors
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmIntelligence
dc.identifier.yokid136760
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid134919
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess