Pazarören öğretmen okulları
dc.contributor.advisor | Bayrak, Şaban | |
dc.contributor.author | Koçyiğit, Uğur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:17:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:17:21Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672208 | |
dc.description.abstract | ÖZET `Pazarören Öğretmen Okulları` adını taşıyan ve sonucunun dışında üç bölümden oluşan bu araştırmanın kısaca özeti aşağıdadır. Tez konumuz olan Pazarören Öğretmen Okulları, eğitmen kursları ile eğitim hayatına başlamıştır. 1940 yılında Pazarören Köy Enstitüsü ismiyle açılan bu okul, 1954 yılına kadar devam etmiştir. Bu köy enstitüsü bir müdür ve on altı öğretmenle göreve başlamış ve zamanla okul gerek personel gerekse bina bakımından kendini geliştirmiştir. Pazarören Köy Enstitüsü kurulduğu belde için büyük bir önem arz etmektedir. Enstitüye, bu beldenin civar köyleri başta olmak üzere Kayseri ve Yozgat'ın köylerinden öğrenci alınmıştır. 17 Nisan 1940 yılında açılan Pazarören Köy Enstitüsü'nde 1954 yılına kadar 7 müdür görev yapmıştır, öğretmenler hakkında ise sadece 31 tanesinin öz geçmişine ulaşılabilmiştir. Ancak öğretmen sayısının bununla sınırlı olmadığını 1962 tarihli okul durum raporundan anlayabiliyoruz. Bu müdürler ve öğretmenler vasıtası ile Pazarören Köy Enstitüsü'nden bu zaman zarfında 1974 öğrenci mezun olmuştur.Pazarören Köy Enstitüsü'nden mezun olan öğrencilerin llköğretmen Okulu zamanında bu okula öğretmen olarak geldiğini görüyoruz. Köy Enstitülerinde müdür ve öğretmenlerin yanı sıra müdür başyardımcısı, eğitim şefi, atölye şefi, tarım şefi ve müdür yardımcısı gibi kadrolarda görevlilerin olduğunu görmekteyiz. 1943 yılına kadar kendi programlarını ve kendi planlarını uygulayan müdür ve öğretmenler büyük özveri göstermişlerdir. Bu noktada öğrencilerin ihtiyaçları olan binaları kendilerinin yapması gibi büyük bir özveriye değinmeden geçmemeliyiz. *»Ancak 1943 yılından sonra ortak yeni bir programın düzenlenerek bütün enstitüler yavaş yavaş aynı programı uygulamaya başlamıştır. Yani bir bütünlük 1943 yılından sonra oluşmayaII başlamıştır. Bundan önce her enstitü kendi şartlarına ve imkanlarına göre program hazırlamış ve uygulamıştı r._ Köy enstitüleri 27.01.1954 tarihinde çıkarılan 6234 sayılı `Köy Enstitüleri İle ilköğretmen Okullarını Birleştiren` yasa ile yerini ilköğretmen okullarına bırakmıştır. Aynı yasa ile Pazarören Köy Enstitüsü' de, yerini Pazarören ilköğretmen Okulu'na bırakmıştır. - Bu tarih itibariyle başlayan eğitim sisteminde Pazarören ilköğretmen Okulu'na baktığımızda şunları görüyoruz: - Pazarören ilköğretmen Okulu tamamıyla Pazarören Köy Enstitüsü'nün mirasçısıdır. Çünkü köy enstitüsünün binaları ve öğretmenleri böyle bir değişimden sonra Pazarören İlköğretmen Okulu'na nakil olmuştur. te Pazarören ilköğretmen Okulu'nda 1954 tarihinden 1977 tarihine kadar 13 müdür ve 187 öğretmen görev yapmıştır. Bu süre zarfında 3943 tane öğrenci mezun olmuştur. Pazarören İlköğretmen Okulu ve diğer öğretmen okulları ortaokul üzerine 3 yıllık eğitim verirken, öğretmen Okulları Genel Müdürlüğünün 17 Aralık 1969 gün ve 320.2/212-19516 sayılı yazısı, Bakanlık Makamının 17.12.1969 gün ve 19517 sayılı oluru ve Talim ve Terbiye Kurulunun 18 Mart 1970tarih ve 44 sayılı kararı ile, İlköğretmen Okullarının ilkokul üzerine 7 yıllık, ortaokul üzerine 4 yıllık öğretim vermeleri kararı ile bir sistem değişikliğine gitmiştir. ilköğretmen okulları.öğrenci seçimi.disiplinli eğitim-öğretimi,köy stajı, yaz çalışmaları ve öğretmenlik ideali aşılama gibi yönleriyle her zaman örnek alınabilecek okullar olarak düşünülebilir. Ayrıca İlköğretmen okullarında öğrencilere hem şehir hem de köy stajı yaptırılırdı. Bugün ise öğrenciler sadece şehir stajı yapabilmektedir. Oysa mezunlar ilk atamada köylere gönderilmektedir. Bu nedenle köy stajı yapılabilmesi için yetkililerin gerekli tedbirleri alması gerekmektedir. | |
dc.description.abstract | Ill SUMMARY The investigation called `Pazarören Öğretmen Okulları` (Pazarören Teacher Training Schools) which consists of four chapters except the last chapter is as follows. My thesis subject `Pazarören Öğretmen Okulları` has started its education courses. This school which was opened in 1940 with the name `Pazarören Köy Enstitüsü` ( Pazarören Village institution) continnued until the year 1954. This village institution started with one headmaster and sixteen teachers, and in.time it improved it self both in staff and building. Pazarören village institution had an important role in town where it was founded. This institution accepted students mainly from the remote villages, from Kayseri and Yozgat. Pazarören village institution which was founded on the 17 April 1940 continued its studies with seven headmasters until 1 954. It was possible to get information of only thirty-one teachers. But it is possible to understand from the school report in 1 962 that the number of teachers is not so many. With this headmasters and teachers 1974 students graduated. We see that these students returned to their school as teachers. In this institution we can see that not only headmasters and teachers were in this school but also co headmasters, chefs of education, workhouse chefs, agricultural chefs and headmaster assistants. The headmasters and teachers who applied their own programmes and plans have shown great performance. It won't be possible not to mention that they constructed the buildings that the students needed. But after 1943 a common programme was put in charce and gradually all the institutions applied it. That means a wide programme started in 1943. Before this every institution had applied its own programme according to its facilities and conditions. Village institution left its place to secondary Schools on 27 January 1954 with the act number 6234 and the name `Combining of villageIV institutions and primary schools`. With the same act this institution was placed with `Pazarören Ilköğretmen Okulu` (Pazarören Secondary Teachers School). Starting from this year we see can see the changes in education as follows. Pazarören Secondary Teachers School inherited everything form this institution. Because everything was transferretd from this institution to the school. Between 1954 and 1977 thirteen headmasters and one hundred eighty three teachers took place in this school. In this period 3943 students graduated. While Pazarören Secondary Teachers School and the other Teacher Training School were giving an education of three years, with the act and acceptance on 17 December 1969 and 320.2/212-19516, on 17 December 1969 and 19517, 18 March 1970 and 44, in primary schools seven education, in Secondary schools four years education decision was taken and system changed. Secondary Teachers Schools can always be thought and shown as a good example in student selections, discipline in teaching and education, village training.summer studies and Teacher ideals. Students were trained in both city and village schools. But today students can only have city trainings. However, the graduates are sent to village schools firstly. For this, necessary precautions should be taken for them to be trained in villages. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Pazarören öğretmen okulları | |
dc.title.alternative | Pazarören teacher training schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Kayseri-Pınarbaşı-Pazarören | |
dc.subject.ytm | Village institutions | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.identifier.yokid | 138794 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 134923 | |
dc.description.pages | 268 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |