Tarihsel süreç içinde ilk öğretmen atamaları
dc.contributor.advisor | Koç, Mustafa | |
dc.contributor.author | Yildirim, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:17:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:17:19Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672198 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada amaç, tarihsel süreç içinde öğretmen atamaları ve bu atamalarda yapılan değişiklilerin neler olduğunu belirlemek ve bu değişikliklere neden ihtiyaç duyulduğunu belirlemektir. Bu araştırmanın diğer bir amacıda uygulamada olan ilk atama uygulamasına ilişkin eksikleri tolere edebilecek bir `ilk alama önerisi` hazırlamaktır. Araştırma tarihi yöntemle gerçekleştirilmiştir. Konuya ilişkin veriler arşiv taraması ve konuyla ilgili uzman kişilerle yapılan görüşmelerle elde edilmiştir. Görüşme sürecinde `yarı yapılandırılmış görüşme formu` kullanılmıştır. Veriler, araştırmada ele alınan durumlarla tek tek ilişkilendirilerek önce analiz edildi daha sonra sentezlenıelere gidilerek aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır. 1. Siyasi oryanlasyon farklılıkları öğretmen atamalarında etkili olmuştur. 2. Bölgeler arasındaki sosyo-kültürel ve ekonomik farklılıklar öğretmen atamalarında önemli bir belirleyici olarak görülmektedir. 3. Tarihsel süreç içinde ülkenin bu alanda yetişmiş insan gücü, öğrenci ve okul sayıları vb nedenler öğretmen atamalarında değişmelerin ve yeni yapılanma gereğini ortaya çıkarmıştır. Ancak bu kriterlere göre yapılan öğretmen atamalarındaki değişmeler temel noktalardaki eksikleri tolere etmede yeterli olmamıştır. 4. Daha işlevsel bir öğretmen alama modeline ihtiyaç duyulmaktadır. Anahtar Kelimeler: İlk atama, Öğretmen, III | |
dc.description.abstract | ABSTRACT The purpose of this research is to describe teacher appointments in historical process and what sorts of changes made in teacher appointments and ve enlighten the reasans why changes have to be made anstler purpose of this research is top prepase `the first appointment proposal which aims to tolarate insufficient parts ofthe first appoimtment which is wed`. Research has been carried au`. with historical methot. The data was, constitued wiht the archieve scanning and the inter views carried aut with the en perts specialized in their fields. İn the interview, was used. Data was firstly matched with the cases in the research end then analysed, later, based an the synthesis of data, the results below were emerged. 1- Political-orientation differences have been inflmential in teacher appointments. 2- Socio-lultural end economic differences among regions are considered determining the teacher appointments. 3- İn the historical process, trianed human source, student and the number of schools have demonstrdted that changes in the teacher appointment and reconstruction have to be made.however, the changes in the teacher appointment based an these criterias, have been ineduguate to tolerate the basic fallacies. 4- It appears that more funetimal teacher appoinment has to be made. Keywords: the first appointment, teacher IV | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Tarihsel süreç içinde ilk öğretmen atamaları | |
dc.title.alternative | Teacher appointments in historical process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Appointments | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 138788 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 134882 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |