dc.contributor.advisor | Çetin, Hasan Nedim | |
dc.contributor.author | İri, Dilara | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:17:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:17:18Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672196 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırma Niğde ili Bor Fahri Kirt ilköğretim okulunda Beden eğitimi dersine giren 15, girmeyeni 5 ve hem beden eğitimi dersine giren hem de egzersiz programına kanlan 1 Solmak üzere, toplam 45 öğrenci üzerinde yapılmıştır uygulanmıştır, öğrencilerin yaş, boy, vücut ağırlığı, aerobik güç, anaerobik güç, pençe kuvveti (sağ-sol el), esneklik, sistolik kan basıncı, diastolik kan basmcı, sürat, FVC, FEVİ,PEF, değerleri incelenmiştir ve beden eğitimi dersinin öğrencilerin fiziksel ve fizyolojik özelliklere etkisi saptanmıştır.. Bor Fahri Kirt ilköğretim okulunda beden eğitimi dersine giren 15 erkek öğrenci okul müfredat programında uygulanan beden eğitimi dersine katılmış, beden eğitimi dersine girmeyen 1 5 raporlu erkek öğrenciye herhangi bir uygulama yapılmamış ve 15 erkek öğrencide hem beden eğitimi dersine katılmış hem de haftada üç gün okul futbol takımı egzersiz programı uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler, SPSS for Windows 10,00 paket programında değerlendirilmiştir. Çalışmada kullanılan ölçüm sonuçlarının Aritmetik Ortalaması (X), Standart Sapması (Sd) tespit edilmiş ve one away testi kullanılarak gruplara tukey testi uygulanıp guruplar arasındaki anlamlılıklar P<0,05 düzeyinde ele alınmıştır. Gruplar arasında yaş, boy, ağırlık, esneklik, sağ ve sol pençe kuvveti, anaerobik güç, sistolik kan basmcı, FVC, FEVİ değerleri arasında P>0,05 önem seviyesinde anlamlı farklılıklar saptanmamıştır. Grupların diastolik kan basmcı ölçümlerinde, BDG1 ile BDGE1 arasında -17,33 lük (P<0,001) BDGE1 lehine anlamlı, aerobik güç ölçümlerinde, guruplar arasında BDG1 ile BDGE1 arasında -8,17 lik (P<0,001), BDGE1 lehine, BDGE1 ile BDGM1 arasında 9,73 lük (P<0,001) ve BDGM2 arasında 7,82 lik (P<0,05) BDGE1 lehine, BDGM1 ile BDG2 arasında - 7,10 luk(P<0,005) BDG2 lehine istatistiki açıdan anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Diğer guruplar arasında sayısal fark olmasına rağmen bu farklar istatistiksel açıdan anlamlı değildir. PEF değeri ölçümlerinde ise, GBDGE1 ile BDGM1 arasında 81,40 lik (P<0,001) ve BDGM2 arasında 71,06 lik (P<0,001) BDGE1 lehine istatistiki açıdan anlamlı bir farklılık tespit edilirken diğer guruplarında PEF ölçüm değerlerinde, guruplar arasında sayısal farklılık olmasına rağmen bu farklılıkların istatistiksel açıdan anlamlı olmadığı, Gurupların sürat ölçüm değerlerinde, BDGE1 ile BDGM1 arasında -0,24 lük (P<0,01) ve BDGM2 arasında -0,29 luk (P<0,05), BDGM1 ile BDGE2 arasında 0,72 (P<0,05) ve BDGE2 ile BDGM2 0,51 lik (P<0,05) BDGE1lehine istatistiksel olarak anlamlı fark saptanırken diğer gurupların sürat ölçüm değerlerinde, guruplar arasında sayısal farklılık olmasına rağmen bu farklılıkların istatistiksel açıdan anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak; yapmış olduğumuz çalışmada BDGE' lerin ölçümlerinin diğer grupların ölçümlerinden istatistiki olarak daha iyi olduğu görülmüştür. Diğer gruplarda da artışlar olmasına rağmen istatistiki olarak anlamlı bulunmamıştır, özellikle BDGE' lerde ki bu artış aerobik güç ve sürat değerlerinde belirgin bir şekilde görülmüştür. Bu da bize ilköğretim okullarında işlenen Beden Eğitimi dersinin 1 saat oluşu ve BDGE' lerin hafta da 3 gün egzersiz yapmalarından kaynaklandığı düşünülmektedir. Aynca grupların ikinci ölçümlerinde ilk ölçümlerine göre düşüş gözlenmiştir. Bunun sebebinin de okulun fiziki şartlan ( spor salonu v.b.) Beden Eğitimi dersinin işlenmesine engel olduğundan dolayı böyle bir düşüşün olduğu düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This research has be en held on the students attending to Bor Fahri İlköğretim school in Niğde. The subject group of the study is grouped into three; 15 subjects who are attending the physical education and sports course, 1 5 who are not attending and 1 S subjects who are attending both to the physical education and sports courses and exercise programs. The age, length, body weigth, aerobic power, anaerobic, power, grip force (right-left hand),systolic blood pressure, dystolic blood pressure, speed, FYC, FEV1, PEF values analyzed and the physical and physiological effects of the physical education and sports course is investigated. The first group attended to the physical educatian and sports courses, planned according to the school curriculum, second group consisted from the students who were not allowed to attend the courses by doctor permission and the third group composed of the students who were attending regularly to the physical education and sports courses and attending to the school football teams trainings three times weekly. The data gathered from the study was analyzed by the 10.0 version of SPSS program. After the estimation! the aritmatic means and standart deviations of the data the significant differences are estimated by the help of analysis of the variances method. Measurement of PEF values mere is signifent differences and BDGM 1 it is to be in favour to BDGM2 as 71.06 (p<0,00 1). Other groups has net significant differences between them. The velacity of groups between BDGE1 and BDG1. is to be in favour to BDGE2 as -0,24 (p<0,OOI). And with BDGM2 -0,29 (p<0,005), between BDGM1 and BDGM2 0,72 (p<0,005), and between BDGE2 and BDGM2 0,5 1 (p<O,005) it is to be in favour BDGE 1, there is significent differences. As a result in this study BDGE has better values hand other groups. In spite of an increase in values at other values. There is not significant differences. Especially this increase was happen at aerobik power and velocity is seen clearly. It is supposed that mis is the result of the appolication at physical education lesson at elementry school as one how and three day exercise program. Besides second meansure went has less values than first. The cause of mis the lack of enough [acilitres which causes the process of physical education lesson as negative.It is found that there one significant differeces between the groups as age, weight flexsibility right end left hand strenght, anaerobik power, systolic blood pressure, FVC, FEV 1 values. The measurament between groups BDG 1 with are companed, BDGE1 is to be in favour as -17,33 (p<0,001), according to BDG1. Between BDG1 and BDGE1 it is to be in favour to BDGE1 as -8,17 (p<0,001), between BDGE1 and BDGM1, and BDGM2. it is to be in favour to BDGE1 as 7,82 <p<0,005). Between BDGMI and BDG2 it is to be in favour to BDG2 as -7,10 (p<0,005), are to be founded that there Is signifacent differences. Other groups has differences as numbers, but as statistical there is not significant differences. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | İlköğretim okulları ikinci kademesinde beden eğitimi dersinin fiziksel ve fizyolojik parametrelere etkileri | |
dc.title.alternative | The Effect of physical education course to physical phsiological parametres for the second level of primary education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical education and sports lesson | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Physiological parameters | |
dc.subject.ytm | Aerobic power | |
dc.subject.ytm | Anaerobic power | |
dc.subject.ytm | Physical development | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Physical parameters | |
dc.identifier.yokid | 136767 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 134904 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |