dc.contributor.advisor | İşler, Haydar | |
dc.contributor.author | Yüksel, Erhan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:17:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:17:16Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672187 | |
dc.description.abstract | ÖZET İnsan gelişiminde en önemli dönemlerden olan Okul öncesi ve İlköğretim çağında bedensel, zihinsel, sosyal, motor ve psikolojik gelişim en üst seviyededir. Beden Eğitimi ve Spor bütün bu gelişmeleri direk ya da dolayk olarak etkilemektedir. Özellikle bedensel, motor hareketler ve sosyal gelişimi direk etkilemektedir. Bu araştırmada okul öncesi ve ilköğretim çağındaki çocukların gelişimlerinde etkisi olan unsurlar araştırılmış, bulgular incelenerek belirli sonuçlara ulaşılmıştır. Günümüzde bir bilim dalı olarak kabul edilen Beden Eğitiminin amaçlan, önemi, kişiye kazandırdıkları, etkileri, Sporun tanımı, amaçları, Beden Eğitimi ve Sporun önemi, amaçları, faydalan konulan devamlı incelenmektedir. Aynca gelişim ve gelişimle ilgili bazı kavramlar, Okul Öncesi ve İlköğretim dönemleri, fiziksel gelişim, sosyal gelişim ve bu gelişimlerin yaş gruplarına özgü gösterdiği özellikler araştırmamızın esas konusunu teşkil etmektedir. Bu amaçla araştırılarak elde edilen bulgular değerlendirilerek Beden Eğitimi ve Sporun, okul öncesi ve ilköğretim çağındaki çocukların gelişimlerinde etkisi olup olmadığına ilişkin bazı sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma yapılırken, bir çok yazılı ve sözlü kaynaklardan da yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, Beden Eğitimi ve Sporun 4-14 yaş aralığında en önemli gelişmelerini yaşayan çocukların bedensel ve sosyal gelişimlerine olumlu yönde etkileri olduğu görülmüştür. Okul öncesi çağdaki çocukların Beden Eğitimi etkinlikleri ile ilişkileri direk olmasa da eğitsel oyunlar sayesinde gelişimleri sağlanmaktadır. İlköğretim çağı çocukları içinde eğitsel oyunlar yararlı görülmektedir. Eğitsel oyunlar ve beden eğitimi, çocukların paylaşma, liderlik, yenilgiyi kabullenme, kurallara saygı, toplu halde iş yapma, girişkenlik yetilerinin genişletilip oturtulmasını sağlarken aynı zamanda saldırganlıktan kurtulma, deşarj olma gibi etkiler de yapmaktadır. Fiziksel gelişimden ayn olarak, gelecekte toplumda sorumluluklar yüklenecek yetişkinlerin, iyi alışkanlıklar edinmesinde, gerek bireyler arası gerekse toplumlar arası iyi ilişkiler kurulmasında ve devam ettirilmesinde aynı zamanda banş11 içinde mutlu yaşamada çocuklukta başlayan spor faaliyetlerinin büyük önem taşımaktadır. Gelecek nesillerin bedenen sağlam, fikren olgunlaşmış, fiziken kuvvetli olabilmesi için Beden Eğitimi Dersi ve Beden Eğitimi Uygulamalarının çocuk yaşlarda uygulanması gereği bu araştırmada da ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | m SUMMARY Physical, mental, social, psychological developments and development of movement skills are at uppermost level in preschool and elementary education ages which are very important periods in human development. Physical Education and Sport effect all these develeopments both directly and indirectly. Especially, physical activities and activities of movement skills effect social development directly. In this study, the actors which have effects on the developments of preschool and elementary education children have been researched; according to findings, some results have been obtained. Purposes, importance, effects and personal gains of Physical Education which is admitted as a discipline nowadays, definition and purposes of Sport, importance, purposes and benefits of Physical Education and Sport are being researched continuously. Development and some concepts related to development, preschool and elementary education ages, physical development, social development and characteristics of these developments as per age group form the main subject of this research. According to the findings of researches which have been done for this purpose, effects of Physical Education and Sport to the developments of preschool and elementary education children have been discussed and some results have been obtained according to them. During researches, a lot of written and oral source were also utilized. As a result of the researches, positive effects of Physical Education and Sport to the children between age of 4-14, which is the most important period in human development, are seen. Preschool children do not establish relations with Physical Education but through pedagogical games are very helpful in their developments. Pedagogical games are found useful for elementary education children as well. Pedagogical games and physical education widen and set the yetis of sharing, leadership, throwing up one's hand, acting in accordance with the regulations, gumption. Besides they can help for getting out of aggressiveness and being discharged.IV Apart from physical development, sport events which are started at childhood are very important for establishing and holding good relations both with private individuals and with societies, living with happiness and in peace and making the adults of the future who are going to take the responsibilities pick up good habits. In order to next generation being strong physically, becoming mature in opinion and being powerful, the necessity of having the lessons and applications of Physical Education started at childhood arose in this research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Okul öncesi ve ilköğretim çağındaki çocukların bedensel ve sosyal gelişmelerinde beden eğitimi ve sporun önemi ve buna ilişkin yönetici, öğretmen görüşleri | |
dc.title.alternative | The Importanca of physical education and sport for the physical and social growth of preschool and elemantary education children and the comments of managers, teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Development | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Sports | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.subject.ytm | Physical development | |
dc.subject.ytm | Social development | |
dc.identifier.yokid | 136778 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 134907 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |