Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşaran, Barış
dc.contributor.authorKalender, Şenay
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:16Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:16Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672186
dc.description.abstractBu çalışma ile öğretmenlerin, sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik tutumve davranışlarında, kendi çocukluk dönemi deneyimlerinin, olumlu ya da olumsuzetkisinin olup olmadığı araştırılmak istenmiştir. Uygulamanın amacı bu konuda hemeğitimcilere hem de literatüre katkı sağlamaktır. Araştırma sonucunun, öğretmenler içinbir fikir sunması, öğrenci davranışlarını değerlendirirken bir bakış açısı ve farkındalıkoluşturması beklenmektedir. Bu amaçla, İstanbul ili, Pendik ilçesinde görev yapmaktaolan 268 sınıf ya da branş öğretmeni ile seçkisiz örnekleme yöntemlerinden basitseçkisiz örnekleme yöntemi ile ölçek uygulaması yapılmıştır. Araştırmada cinsiyet,mesleki tecrübe, travmatik öykü, yetişme şekli, sınıf ya da branş olma durumu gibidemografik özellikler ve çocukluk deneyimleri ile sınıf içi istenmeyen öğrencidavranışlarına yönelik tutumlar arasında ilişki gözlenmeye çalışılmıştır. Altproblemlerde belirtilen sorular ile de araştırmanın alanı genişletilmiştir. Veri analizindeSPSS 15.0 programı kullanılmıştır. Sonuç olarak da olumsuz çocukluk deneyimlerinesahip öğretmenlerin davranışsal boyutta tepkilerinin daha yüksek düzeyde olduğuizlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to search thoroughly if the childhood experiences of theteachers make a negative or positive effects on their attitudes and behaviours towardsundesirable behaviours in the classroom. The aim of the application is to contribute toboth educators and the literature. It is expected from this research to offer an idea for theteachers and create an outlook and awareness while evaluating students behaviours. Forthis reason, the scale was applicated with the simple random sampling method. InPendik-İstanbul with 268 primary ar secondary teachers. In this research, demographiccharacteristics like sex, professional experience, travmatic story, childhood background,being primary or secondary teacher and the relationship between the attitudes towardsundesireble behaviours of students ın the classroom, was tried to be observed. Theoutline of the research was enlarged with questions specified in sub-problems. SPSS15.0 programme was used in data analyzing. In conclusion, ıt was observed that theteachers having negative or positive childhood experiencess give behavioral reactions athigher level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖğretmenlerin çocukluk dönemi deneyimlerinin sınıf içi istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of teachers'childhood experiences to the attitudes of teachers towards unwanted classroom behaviors of students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLatency period
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmSchool experience
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.subject.ytmUnwanted student behavior
dc.identifier.yokid10089718
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418280
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess