Show simple item record

dc.contributor.advisorŞar, Ali Haydar
dc.contributor.authorAkbaş, Semra
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:16Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:16Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672184
dc.description.abstractBu araştırma özel eğitime gereksinimi olan çocuğa sahip ailelerin empati eğilim düzeyi ile psikolojik dayanıklılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, İstanbul ili Bahçelievler sınırları içinde yaşayan özel eğitime gereksinimi olan çocuğa sahip toplam 160 anne ve baba ile gerçekleştirilmiştir.Özel eğitime gereksinimi olan çocuğa sahip ailelerin sosyo-demografik bilgilerini öğrenebilmek sebebiyle araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu, empati eğilim düzeylerinin ölçülmesi amacıyla Empati Eğilim Ölçeği, psikolojik dayanıklılıklarının ölçülmesi amacıyla Yetişkinler için Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin çözümlenmesinde çeşitli tanımlayıcı istatistiksel metotlar ve normal dağılım göstermeyen ölçekler arasındaki ilişkiyi saptamak için Spearman Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Normal dağılım göstermeyen parametrelerin karşılaştırılmasında iki grup olduğu durumlarda Mann Whitney U testi, ikiden fazla grubun olduğu durumlarda Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Farklılığa neden olan grubun tespiti için Mann Whitney U testi kullanılmıştır.Araştırma sonucuna göre; özel eğitime gereksinimi olan çocuğa sahip ailelerin empati eğilim düzeyi ile psikolojik dayanıklılıkları arasında istatistiksel olarak pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Ebeveynlerin cinsiyet değişkenine, algılanan gelir düzeyine, birden fazla engelli çocuğa sahip olma durumuna göre empati eğilim ölçeği puanları ve psikolojik dayanıklılık puanları farklılaşmaktadır.
dc.description.abstractThis research was done to learn the relationship between the level of emphatic tendency and resilience for parents of children with special education needs. This study was based on 160 parents with children who need special education, in the limits of Bahcelievler of Istanbul.Empathy Tendency Scale that measures the level of empathy of Children with Intellectual Disability, Resilience Scales that measures the level of emphaty and Demographic Information Scale were applied. Within this study, several statistical methods were used to analize the obtained data. For scales showing non-normal distribution properties, Spearman Correlation Test was conducted. In case of two groups with above statistical properties to determinethe differences between groups, Mann Whitney U test and in case of more than two groups Kruskal Wallis test were used. To determine the group which causes the difference in the analysis, Mann Whitney U test was used.According to the results of this research, there is a positive correlation between the level of emphatic tendency and resilience for the parents with children who need special education. The scores of the resilience scale for adults and emphatic tendency scaleare varying according to gender, perceived income level and having more than are children with disability of parents.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÖzel eğitim gereksinimli çocuğa sahip ebeveynlerin empati eğilimleri ile psikolojik dayanıklılıkları arasındaki ilişkinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeThe relationship between the level of emphatic tendency and resilience for parents of children with special education needs
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-16
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmParents attitude
dc.subject.ytmEmpathic inclination
dc.subject.ytmHardiness on psychological
dc.subject.ytmSocial psychology
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmHandicapped children who need special education
dc.subject.ytmParents
dc.identifier.yokid10090156
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418277
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess