Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşaran, Barış
dc.contributor.authorTuna, Ceyda
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:16Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:16Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672180
dc.description.abstractAraştırmanın amacı; ortaokullarda öğrenim gören 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin internet bağımlık düzeylerinin belirlenerek, öğrencilerin internet bağımlılıklarının ebeveyn bağlanma ilişkisi ve çeşitli demografik değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada ilişkisel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Maltepe ilçesinde bulunan ortaokullardaki öğrenciler içermektedir. Araştırmanın örneklem grubuna ise 6. 7. ve 8. sınıflarda öğrenim gören 129'u kadın, 102'si erkek toplam 231 öğrenci katılmıştır.Bu çalışmada veri toplamak için `Kişisel Bilgi Formu`, `Ergenler İçin İnternet Bağımlılığı Ölçeği` ve `Kerns Güvenli Bağlanma Ölçeği` kullanılmıştır.Araştırmada kullanılan ölçme araçlarından elde edilen puanlar SPSS 15.0 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Her iki ölçek puanlarının cinsiyet, evde bilgisayar varlığı değişkenlerine göre karşılaştırılmasında Bağımsız İki Örneklem t Testi; okuduğu sınıf, anne öğrenim durumu, baba öğrenim durumu, başarı durumu, ailenin ekonomik durumu, internete bağlanma şekli, interneti kullanım amacı, internette günlük harcanan süre değişkenlerine göre karşılaştırılmasında Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way ANOVA) testi uygulanmıştır. Kerns Güvenli Bağlanma Ölçeği ile İnternet Bağımlılık Ölçeği puanları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla Pearson Korelasyonu kullanılmıştır. Araştırma sonuçları gösteriyor ki:İnternet bağımlılığı puanlarının öğrencinin okuduğu sınıf düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği sonucu elde edilmiştir. 8. sınıf öğrencilerinin internet bağımlılığı, alt sınıftaki öğrencilere göre anlamlı düzeyde daha yüksektir. İnternet bağımlılığı ile cinsiyet, anne-baba öğrenim durumu, ailenin sosyo-ekonomik düzeyi, öğrencinin akademik başarısı, internete bağlanma şekli arasında anlamlı düzeyde farklılık göstermediği bulgusuna ulaşılmıştır.İnternet bağımlılığı puanları ile internet kullanım amacı, interneti kullanım süresi, evde bilgisayar olması durumu arasında anlamlı düzeyde bir ilişki bulunmuştur.Çocuğun cinsiyeti ile anneye güvenli bağlanma arasında anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır. Ancak, babaya güvenli bağlanma puanlarının cinsiyete göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği bulgusu elde edilmiştir. Kadın çocukların babaya güvenli bağlanma ilişkisi erkek çocuklardan anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur.Bağlanma örüntüsü ile ailenin sosyo-ekonomik düzeyi arasında anlamlı düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Anneye ve babaya güvenli bağlanma puanları ile internet bağımlılığı arasında düşük düzeyde, negatif yönlü ve anlamlı düzeyde bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: bağlanma kuramı, internet bağımlılığı, ergenlik.
dc.description.abstractThe object of this survey is to search student's internet addiction in terms of parents' attachment relation and different demographic variables by defining 6th,7th and 8th grades students' internet addiction range. In this survey relationally model has been used. This survey covers the students studying middle schools in Maltepe, İstanbul, 2014-2015 years. Besides, 129 girls and 102 boys totaly 231 students joined to this surveys' sample.Getting data for this research, `Personal Information Form`, `Adolescent's Internet Addiction Scale ` and `Kerns Secure Attachment Scale` were used.The points getting from measuring instruments used in the survey were analyzed with SPSS 15.0 statistic program. For comparing both scales' points according to sex, having a computer at home Dependent Two Samples Test was used for comparing.At the same time, One-way Anova Test was used for comparing both scales' points in terms of grade, mother's educational background, father's educational background, success, family financial situation, internet connection ways, object of internet usage, passing time on the internet.To define the relationship between Kerns Secure Attachment Scale's and Internet Addiction Scale's points, Pearson Correlation was used.The results of the survey shows that internet addiction points differs significantly to student's grade. 8th grades students' internet addiction level is dramatically higher than the low class students.It was deduced that internet addiction doesn't differ signicantly according to sex, parent's educational background, socio-economic level, academic success. After all, it was deduced that there is a meaningfull relation between the internet addiction points and purpose of internet usage, time of internet usage and having a computer at home.There is not a meaningfull relation between the sex and secure attachment to mother. But secure attachment to father points differs significantly to the sex. The relation of girls' secure attachment to father is deduced higher than the boys.It's found out that there is a significant relation between addiction and socio-economic level.Between the secure attachment to mother of father's points and internet addiction, there is a low level negative sides and dramatically important relation.Keywords: Attachment theory, internet addiction, adolescence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin ebeveynleriyle olan bağlanma ilişkisinin internet bağımlılığına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of attachment relationship of middle school students to their parents to the internet addiction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAttachment
dc.subject.ytmAttachment styles
dc.subject.ytmParental bonding
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmTechnological dependence
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10089747
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418281
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess