dc.contributor.advisor | Öztürk, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Serinoğlu, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:17:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:17:16Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672179 | |
dc.description.abstract | Birey ve birey özgürlüğüne dayanan bugünün toplumlarında dayanışmanın ortadan kalkması, temsilî demokrasinin bugünkü toplum koşullarına giderek uymaması, partilerin belli toplumsal sınıfların temsilcileri olmaktan çıkmaları ve devletin ideolojik ve ekonomik alanlarda küçülmesi, hizmet alanlarında ise daha etkin olması konusundaki beklentiler sivil toplum örgütlerine olan ihtiyaca artırmıştır. Genel tanımıyla sivil toplum örgütü, gönüllü ve kâr amacı taşımayan özerk kuruluşlardır. Amaçlan hiçbir zaman siyasal iktidarı ele geçirmek değildir. Fakat onları etkilemek ve ilgili kararlar almasında yönlendirici olmaktır. Sivil toplum kuruluşları, Türk toplumunun modernleşme sürecindeki açığını kapatmasını sağlayacak, hızlı modernleşmeyi gerçekleştirecek, yahut modernleşme (Çağdaş uygarlık ) potansiyelini açığa çıkartacak bir imkân olarak görülmektedir. Günümüzün en etkin sivil toplum örgütlerinden birisi de sendikalardır. Türkiye'de sendikal örgütlenmenin doğuşu, sistemin gelişimi, yasal düzenlemeler, işçi - işveren ilişküerinin gelişmesi memur sendikalarına göre oldukça farklılık göstermektedir. Özellikle 1960'h yıllardan sonra; Türkiye'de çalışanlar açısından sendikal hakların kazanılmasında çok önemli aşamalar kaydedilmiştir. 12 Mart 1971 darbesinin ardından, 20,09,1971 Tarihli Anayasa değişikliği ile Anayasanın 46. maddesindeki `çalışanlar` ibaresi yerine `işçiler` ibaresinin konulmasıyla ve 119. maddesinin de `memurlar... siyasi partilere ve sendikalara üye olamaz,` biçiminde değiştirilmesiyle memurların sendikalaşma hakkı ortadan kaldırılmıştır. 1982 Anayasası da işçilerin sendika kurabileceğini belirtmiştir. Memurların sendika hakkı ile ilgili bir hükme yer vermemiştir. 23 Temmuz 1995 Tarih ve 4121 Sayılı Yasa ile 1982 Anayasasında gerçekleştirilen değişiklikle kamu görevlilerine sendika hakkı tanındı. 2001 yılında çıkarılan 4688 Saydı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunuyla memur sendikacılığı hukukî dayanaklara kavuşmuştur. Çıkanbu kanun memurlara `tophi sözleşme ve grev hakkı` tanımadığı için memur sendikaları tarafından yetersiz bulunmaktadır. Bu çalışmada eğitim tşkolundaki sendikaların yapısı, mevcut eğitim sistemi hakkındaki görüşleri, görüşleri ve çözüm önerileri belirlenmeye çalışılmış, sonuç bölümünde ayrıntılı olarak tartışılmıştır. Anahtar kelimeler: Dünyada sendika, Türkiye'de sendika, Türk eğitim sistemi, memur sendikacılığı, öğretmen sendikacılığı ve görüşleri. Sonuç olarak da eğitim işkolundaki sendikaların mevcut eğitim sistemi hakkındaki görüşleri, eleştirileri, çözüm önerileri ve eğitim anlayışları belirlenmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | That disappearing of help between people in the society based on individual and individual freedom, unsuitability of the symbolic democracy for today's social situations, parties which are no longer representatives of certain community classes, the line between the right and the left becoming uncertain, the state that is getting smaller in terms of ideology and economy,and expectations for being more effective in service field increased the necessity of NGO (non-governmental organization) NGO (non-governmental organization) is the establishment that operates for public help but not for profit.NGOs are independent and volunteer establishments. Their purpose is not to seize the power of the government but to affect the decisions taken by governments. NGOs are opportunities for modernization and closing the gap and emerging potentials outside. Syndicats are one of the most effective NGOs in today's world.The development and birth of syndicats, development of system,legal amendmends,deveiopment of the relationship between employees and employer are different from civil servants' syndicats. Many steps for obtaining the right of the employers in Turkey have been taken since 1960s. The right for establishing syndicats and becoming member of civil servants were banned by replacing the term employers with the term workers in the 20.9.1971 article of the constitution amendmends after the 12 March 1971 militaryt coup. In 1982 Constituon,workers but not civil servants were given the right of establishing syndicats. Amendmends made on 4121 article of 1982 Constituon in 1995, 25th July gave civil servants the right of syndicats. Civil Servants Syndicats Law 4688 article, passed in 2001, made it legal.But it is considered unsufficient for civil servants syndicats because the lack of right of strike. In this study, the structures of educational syndicats, their points of view on present educational situations,critics and their solutions were tried to determine. At the conclusion part,it was discussed in details. Key Words: Syndicat in the World,syndicat in Turkey,Turkish educational systemCivil servants' syndicat, teachers' syndicat, views | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim hizmet kolundaki sendikaların eğitim anlayışları ve amaçladıkları insan modelleri | |
dc.title.alternative | Edication views of teacher unions in Turkey and defining of human models | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 164143 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 147898 | |
dc.description.pages | 166 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |