Show simple item record

dc.contributor.advisorŞar, Ali Haydar
dc.contributor.authorİlhan, Fadime
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:15Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:15Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-11-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672176
dc.description.abstractBu araştırma ergenlerde mobil telefon bağımlılığı ve sosyal beceri arasındaki ilişkinin incelen-mesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, İstanbul ili Avrupa yakası sınırları içinde tesadüfi örnek-leme yöntemi ile seçilen Eyüp ve Beyoğlu ilçelerinde okuyan toplam 315 lise öğrencisi ile ger-çekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan lise öğrencilerinin demografik bilgilerini öğrenebilmek sebebiyle araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu, mobil telefon bağımlılığı düzeylerinin ölçülmesi amacıyla Problemli Mobil Telefon Kullanımı Ölçeği, sosyal becerilerinin ölçülmesi amacıyla Sosyal Beceri Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar üzerinde betimsel ( Aritme-tik ortalama, Standart sapma, Eleman Sayısı), korelasyon (değişkenler arasındaki ilişki),t testi, Anova, Tukey HSD analiz teknikleri uygulanmış ve sonuçlar yorumlanmıştır.Araştırma sonucuna göre; mobil telefon bağımlılığı ile sosyal beceri arasında istatistik-sel olarak pozitif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Lise öğrencilerinin mobil telefona sahip olma süreleri ve mobil telefonu günlük kullanma süreleri değişkenlerine göre mobil telefon kullanım ölçeği puanları ve sosyal beceri ölçeği puanları farklılaşmaktadır.
dc.description.abstractThis study was conducted to examine the relationship between mobile phone addiction and social skill on adolescents. The Research, within the borders of Istanbul on the European side, by random sampling method was carried out with a total of 315 high school students studying in selected Eyüp and Beyoglu district.The personal information form developed by researchers due to learn the demographics of the participating high school students to the study, mobile phone addiction measure in or-der Problematic Mobile Phone Use Inventory levels, the Social Skills Scale to measure social skills are used. The results obtained on descriptive (arithmetic mean, standard deviation, Number of Elements), correlation (the relationship between variables), t-test, ANOVA, Tukey HSD analysis techniques applied and the results are interpreted.According to the research results; a statistically positive relationship have been found between social skills and mobile phone addiction. High school students are differentiated mo-bile phone to mobile phone ownership and use of mobile phones while scores of daily use ac-cording to the variables of time and scores of social skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleMobil telefon bağımlılığı ile sosyal beceri ilişkisinin incelenmesi: İstanbul ili Avrupa yakası lise öğrencileri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeMobile phone addiction study of social skills relations with: The European side of Istanbul province a study on high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmTelephone
dc.subject.ytmMobile phone
dc.subject.ytmSocial skill
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmTechnological dependence
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.identifier.yokid10090293
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418276
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess