Show simple item record

dc.contributor.advisorGöbenez, Yılmaz
dc.contributor.authorYağiz, Mutlu Gülsev
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:13Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:13Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672160
dc.description.abstractBireylerin kalite hususuna ait beklentilerinin sürekli gelişmesi ve değişmesi ile birlikte kalite, hizmet veren tüm kuruluşlarda olduğu gibi, otel işletmeciliği yapan kuruluşlar için de vazgeçilmez bir rekabet unsuru haline gelmiş ve stratejik bir kavram olmuştur. Otel işletmeciliği yapan kuruluşlar, ürünlerde meydana gelen çeşitliliklerin artması ve müşteri doyumunun ulaştığı noktada, rakip kuruluşlardan üstün olabilmek ve varlıklarını devam ettirebilmek adına misafirlerinin beklentilerine yönelik olan bir kalite anlayışı geliştirmek ve benimsemek durumunda kalmışlardır.Bu araştırmanın amacı; hizmet alanında faaliyet gösteren otel işletmesi müşterilerinin mükemmel bir hizmet şirketinden beklentileri ile otel hakkındaki tutumlarını karşılaştırılarak; bu durum ve algılamalar ile ilgili bir fark bulunup bulunmadığını ortaya koymak çalışılmaktadır.Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemleri olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma kullanılmıştır. Demografik değişkenler ile kalite algıları arasındaki ilişkileri belirlemek üzere ki-kare analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında, %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractDue to continuous improvement and variation of quality related expectations of individuals, quality has become an essential competition factor as well as a strategic term for institutions engaged in hotel management business just like any other required to develop and adopt a sense of quality devoted to the expectations of their guests with the purpose of taking precedence over rival institutions and continuing their existence to the extent of variety increase in products as well as customer satisfaction achievement. The purpose of this research is to compare the expectations of customers of hotel management operating in service sector from such an excellent service company with their attitudes about Hotel as well as to indicate whether if there is any kind of difference or not between such comparison and perceptions.Data acquired as a result of this research has been analyzed by using SPSS(Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 program. Some descriptive statistical methods such as number, percent, average and standard deviation have been used for evaluation of such data. Chi-squared statistic analysis has been used in order to specify the relation between demographic variables and quality perceptions. Findings obtained as a consequence of this research have been evaluated on the basis of 95% confidence interval level as well as 5% significance level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHizmet sektöründe kalitenin önemi ve uygulanabilirliğinin araştırılması
dc.title.alternativeResearch for importance and practicability of quality in service sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmService sector
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality management
dc.identifier.yokid10085127
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418286
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess