Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer, Kazım Ozan
dc.contributor.authorOkatan, Tuncer
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:12Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:12Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672152
dc.description.abstractBu çalışmada emeğe dayalı bir sektör olması ve insan kaynağının diğer sektörlere göre daha fazla önem arz ettiği düşünülen hizmet sektörünün bir alt bileşeni konumundaki otelcilik sektöründe personel güçlendirmenin iş tatmini üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Bu araştırma kapsamında ilgili literatür eleştirel boyutta detaylı bir şekilde incelenerek araştırmaya ikincil veriler ışığında teorik arka plan oluşturulmuştur. Oluşturulan teorik arka plan tez içerisinde toplam üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde personel güçlendirme konusu, ikinci bölümde iş tatmini konusu detaylı bir şekilde incelenmiştir. Son bölüm olan uygulama safhasına ilişkin verilerin analiz edilerek yorumlandığı uygulama bölümünde ise otelcilik sektörü çalışanları üzerinde birincil veriler elde etmek üzere gerçekleştirilen anket uygulamasının detaylı analizi bulunmaktadır. Anketlerden elde edilen veriler sistematik bir şekilde düzenlenerek sonuç bölümünde yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre otelcilik sektöründe personel güçlendirmenin iş tatmini üzerinde olumlu bir etkisi olduğu kanısına varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Personel Güçlendirme, İş Tatmini, Konaklama İşletmeleri.
dc.description.abstractThe effects of employee empowerment on job satisfaction at hotel management sector that is situated as a sub component of service industry that is based on labour, by the same token, in which human resource in comparison with the other sectors is assumed to have much more importance has been examined in this study.The pertinent literature within the scope of this study has been constituted by critically scrutinising theoretical background in the light of secondary hand source to the research. The composed background involves 3 divisions in the dissertation study. Both employee empowerment in the first section and the scope of job satisfaction in the second chapter have been highly structured in detail. Moreover, detailed analysis of questionnaire study that has been brought forward to acquire primary data on hotel management sector staff has taken place in the last section in which data related to implementation phase have been evaluated and interpreted. Data obtained from public surveys have been explicated by putting in order in the conclusion part. That the positive impact of employee empowerment on job satisfaction has been deduced with regard to the results of the survey.Keywords: Empowerment, Job Satisfaction, Accommodation Businessesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePersonel güçlendirmenin iş tatmini üzerine etkisi: İstanbul otelcilik sektörü araştırması
dc.title.alternativeTitle of the thesis: the effects of employee empowerment on job satisfation: Research on İstanbul's hotel management sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmPersonnel empowerment
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid10066420
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid384148
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess