Show simple item record

dc.contributor.advisorEcer, Ferhat
dc.contributor.authorBüyükkeklik, Arzum
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:12Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:12Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672149
dc.description.abstractÜrün konumlandırma faaliyetlerinin önemi, pazarlardaki ürün çeşitliliğinin artmasına ve ürünler arasındaki farklılıkların azalmasına bağlı olarak giderek artmaktadır. Ürün konumlandırma, temeli pazarda farklılaşmaya kadar uzanan geniş ve kapsamlı bir konu olarak ön plana çıkmaktadır. Algılama haritaları, işletmelere ürün konumlandırma çalışmalarında faydalı olan görsel bir araçtır. Ürünün fiziksel özelliklerinden çok, tüketici ihtiyaç ve faydalan üzerinde şekillenen algılama haritaları, ülkemizde üzerinde az çalışılmış bir konudur. Bu çalışma, bu alandaki boşluğu doldurmak ve uygulamacılara algılama haritaları ile ilgili yapılacak çalışmalarda yardımcı olmak amacıyla yapılmıştır. Çalışma üç ana bölümde yapılmıştır. Birinci bölümde ürün konumlandırma ve yeniden konumlandırma kavramları hakkında bilgi verilirken, ikinci bölümde ürün konumlandırma faaliyetlerinde etkin bir araç olarak kullanılabilecek algılama haritaları ve algılama haritalarının oluşturulma süreci incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise, Niğde'de bireysel bankacılık hizmetlerinin algılama haritaları oluşturulmuştur.
dc.description.abstractNowadays, the importance of product positioning activities has increased due to product diversity in the markets. Product positioning is a comprehensive field of study without borders. Perceptual mapping is a useful visual tool that aids organizations during their product positioning activities. Perceptual mapping, focusing on the consumers' needs and benefits more than physical features of the product, is rarely studied field of research in Turkey. This study aims to fill this gap and to aid the researchers studying in this field. In the 1st part of the totally three-parted study, the definitions about product positioning and re-positioning has been presented and compared. The 2nd part deals with perceptual mapping and the process of designing perceptual maps. In the last part of the study, thorough the information given in the 1st and 2nd parts of the study, an application in bank branches in Niğde about individual banking services has been made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜrün konumlandırma ve algılama haritaları Niğde`de bireysel bankacılık hizmetleri üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeProduct positioning and perceptual mapping, an application an individual banking services in Niğde
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerceptual maps
dc.subject.ytmService sector
dc.subject.ytmProduct positioning
dc.subject.ytmPositioning maps
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmBanking
dc.subject.ytmRetail banking
dc.identifier.yokid164218
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147886
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess