Okul müdürlerinin liderlik türleri ve öğretmenlerin motivasyonları üzerine etkileri
dc.contributor.advisor | Saldamlı, Asım | |
dc.contributor.author | Ak, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:17:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:17:11Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672144 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında; okullarda görev yapan müdürlerin sahip oldukları liderlik türlerinin öğretmenlerin motivasyonu üzerindeki etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda müdürlere liderlik türleri, öğretmenlere kendi yöneticilerinin liderliğini belirleyecek liderlik ve motivasyon ile ilgili beş seçenekli Likert tipi ölçek kullanılarak anket düzenlenmiştir. Anket 28 yönetici ve 590 öğretmen üzerinde uygulanmıştır. Anket sonuçları SPSS 22.0 programından faydalanılarak analiz edilmiştir.Çalışmada, liderlik türlerinin öğretmenlerin motivasyonları üzerindeki etkileri faktör, korelasyon ve regresyon analizlerine göre incelenmiş olup, müdürlerin ve öğretmenlerin demografik özelliklerine de değinilmiştir ve tüm bu analizler sonucunda liderlik türlerinin motivasyon üzerindeki etkileri karşılaştırılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda; otokratik, demokratik, hümanist, bürokratik ve karizmatik liderlik türlerinin motivasyon üzerinde olumlu etkileri olduğu gözlemlenmiştir. Bu beş liderlik türü içerisinde motivasyon üzerinde en etkili olan liderlik türünün de demokratik liderlik olduğu sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study; Managers who work in schools where they have leadership types impact on the motivation of teachers were determined. For this purpose the principal leadership types, teachers five options related to leadership and motivation will determine the leadership of their managers are organized survey using a Likert-type scale. The survey was administered to 590 teachers and 28 managers. Survey results were analyzed by SPSS 22.0 program.In this study, the effects on motivation and leadership types teachers factors is examined by the correlation and regression analysis, the managers and teachers also discussed the demographic and compared all these analyzes its impact on the motivation of the leadership type as a result of studies; autocratic, democratic, humanist, was observed to have a positive impact on the motivation of the kind of bureaucratic and charismatic leadership. This kind of leadership on the most effective type of motivation within five leadership has also concluded that the democratic leadership. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Okul müdürlerinin liderlik türleri ve öğretmenlerin motivasyonları üzerine etkileri | |
dc.title.alternative | Effect on motivation of teachers of school principals leadership types | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Regression analysis | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Leadership models | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10087268 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 422978 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |