Show simple item record

dc.contributor.advisorGöbenez, Yılmaz
dc.contributor.authorÇağiltaş, Yasemin
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:11Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:11Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672142
dc.description.abstractKüreselleşme ile birlikte dünyada çok önemli değişimler yaşanmıştır. Uluslararasıarenada rekabet edebilmek için, ilk sırada ekonomi olmak üzere ülkelerin her alandagüçlü olmaları gerekmektedir. Ülkemizin uluslararası arenada hedefine ulaşabilmesi,rekabet etme gücünü artıran faaliyetleri hızlandırması ile mümkün olacaktır. Budoğrultuda Toplam Kalite Yönetimi çalışmaları ilk sırada yer almaktadır. Günümüzşartlarında her alanda yaşanan hızlı değişimlere bağlı olarak insan ihtiyaçları vebeklentileri de sürekli değişiklik göstermektedir. İnsanlar ihtiyaçları ve beklentilerikarşılığında ise aldıkları hizmetin kaliteli olmasına önem vermektedirler. Sağlıktakalite kavramı ise insanların en çok önem verdiği alanların başında gelmektedir. Hastatedavi ve bakım hizmetlerinde yeni gelişim ve değişimlerin oluşması ile birlikte,insanların tedavi süresinin kısa olması yönündeki istekleri, daha sağlıklı ve daha uzunyaşama istekleri ve sağlıklarını koruma yönünde olan çabalar, insanlara sunulan sağlıkhizmetlerinde kalitenin önemini ortaya çıkarmıştır. İnsanlara sunulan yetersiz ve hatalısağlık hizmetleri ve bu hizmetlerin insanların hayatına olan etkileri sağlıkhizmetlerinde kalitenin öneminin artmasına neden olmaktadır. Buradan hareketlesağlık hizmetinin ne şekilde sunulduğu ve daha kaliteli sağlık hizmetinin nasılsunulabileceğine ait sorulara cevap bulunması gerekmektedir. Çünkü sağlık hizmetlerisunulurken gerçekleşmiş olan hatanın geri dönüşü yoktur. Sağlık hizmeti verenkuruluşların daha kaliteli hizmet sunabilmeleri ancak tüm sağlık personelinin sağlıkhizmetleri hakkında eğitim almaları ile ve konusunda eğitimli kişilerden oluşması ilemümkündür. Bu konuda sağlık hizmetlerinin sunumunda uygulanan puanlamayönteminin kullanılmaması yönünde öneriler bulunmaktadır.
dc.description.abstractGlobalization has led to a strong change in the world. To compete in the internationalarena of the country, in all areas, including in particular economic possible by thestrong. In order to get where they want to increase the competitiveness of our countryin the international arena need to accelerate the work. If they come at the beginning ofthe Total Quality Management studies. Today, the occurrence of a rapid change in allareas involved. People's expectations and needs are changing. If this corresponds tothe needs and expectations of quality service they expect. Of course, when the conceptof quality health field is gaining more importance. In addition to changes in the patienttreatment and care, people are healthier and living longer take requests, be treated assoon as possible or efforts to protect the health also revealed the importance of qualityin health care. Insufficiencies and errors in the delivery of health services and theimpact of these increases the importance of the quality of human life. How the healthservice should offer and how to find answers to the questions can offer a better qualityservice. Because the return of the mistakes made in health care is not an issue. For abetter quality of services in health institutions composed of people trained in healthcare and services to all employees in the scoring system used in the presentation it isrecommended.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetim anlayışının araştırılması ve İstanbul ilinde faaliyet gösteren bir hastanede uygulanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmService sector
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmTotal quality
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmHospitals
dc.identifier.yokid10085060
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid418287
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess