Show simple item record

dc.contributor.advisorEcer, Ferhat
dc.contributor.authorCanitez, Murat
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:11Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:11Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672139
dc.description.abstractSon yıllarda küreselleşme ve KOBİ'ler dünyadaki en önemli eğilimler arasında yer almaktadırlar. Bilindiği üzere, KOBİ'ler ekonomik büyüme, üretim ve istihdam sağlama açısından her ulusal ekonomi için çok büyük potansiyele sahip lokomotif işletmelerdir. Ayrıca bu işletmeler ABD (%31), Almanya (31,1), Hindistan (%40), Japonya (%38), İngiltere (%22,2), Fransa (%30) ve İtalya (%52,7) gibi birçok ülkede ulusal ihracat satışlarına önemli katkılar da yapmaktadırlar. Fakat Türkiye'de bazı ihracat sorunları yüzünden Türk KOBİ'leri ulusal ihracata diğer ülke KOBİ'leri kadar katkıda bulunamamaktadırlar. Bu nedenle çalışmanın amacı uluslararası dış çevre faktörlerine, ulusal dış çevre faktörlerine ve firma işlevlerine dayanan ihracat sonralarının, KOBİ'lerin ihracatı üzerinde yarattığı olumsuz etkilerini araştırmaktır. Sonuçta yapılan ampirik çalışma göstermektedir ki, ulusal dış çevre faktörlerinden kaynaklanan ihracat sorunları, ihracat pazarlaması konusunda KOBİ'lerin başarılı olmasını engelleyen en güçlü bariy erler olarak karşımıza çıkmaktadırlar. Buna ek olarak, KOBİ'lerin bazı zayıf firma işlevleri ikinci öncelikli olan önemli ihracat sorunlarının doğmasına yol açmaktadırlar. Son olarak uluslararası dış çevre faktörlerinin meydana getirdiği ihracat sorunları ise, Türk KOBİlerinin ihracat pazarlamasında başarılı olmasını yukarıdaki diğer sorunlar kadar engellememektedirler. Sözü edilen bu bulgular çerçevesinde, konuyla ilgili politika üretenler için bazı sonuçlar ve öneriler açıklanmaktadır.
dc.description.abstractIn recent years, globalization and small and medium-sized enterprises (SMEs) are key worldwide trends. As has been known, SMEs are the engine room for every single national economy with boundless potential for economic growth, production and job creation. Also, the firms make an important contribution to total national export sales in many countries such as USA (31%), Germany (31,1%), India (40%), Japan (38%), England (22,2%), France (30%) and Italy (52,7%). However, in Turkey, the SMEs cannot make the contribution to national export sales as much as other countries' SMEs because of some export problems. Hence, the aim of the study is to investigate the negative effects of export problems for SMEs in three dimensions that are based on international business environment factors, national business environment factors and the firms' business functions. As a result, the empirical study did find out that the export problems being based on the national business environment factors are the most strong barriers for Turkish SMEs to be successful in export marketing. In addition to that, the SMEs1 some weak business functions cause to create the second most important export problems. Finally, in term of international business environment factors, the export problems do not impede the Turkish SMEs to be successful in export marketing as much as others. According to these findings, some conclusions and recommendations are expounded to serve policy makers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKOBİ`lerin ihracat sürecinde karşılaştıkları sorunlar: Tekstil sektöründe ampirik bir araştırma
dc.title.alternativeThe problems of SMEs in exporting process: An empirical study in textile industry
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTextile sector
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmExport policies
dc.subject.ytmExport barriers
dc.identifier.yokid163870
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147909
dc.description.pages298
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess