Show simple item record

dc.contributor.advisorAltıntaş, Ersin
dc.contributor.authorMuhtaroğlu, Güllü
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:09Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:09Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672126
dc.description.abstractTezin Başlığı: İHKİB Kağıthane Mesleki Teknik Anadolu Lisesinde Öğrenim gören Ergenlerin Bilişsel Çarpıtma Düzeyleri ile Stres Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi Stres, çeşitli olayların insan üzerinde duygusal, fizyolojik ve davranışsal sonuçlara yol açan baskı yaratmasıdır. Bazen olumlu etkileri olsa da stresin genel olarak bireyler üzerinde olumsuz etkilere yol açtığı ve çevresi ile kurduğu ilişkiye zarar verdiği görülmektedir. Birey benliğinin gelişimi için en önemli dönemlerden birisi olan ergenlik dönemi, stres yaratan olaylarla sık karşılaşılan ve stres kaynaklarının yönetilmesinde önemli sorunların yaşandığı bir dönemdir. Özellikle bilişsel çarpıtmalar nedeniyle ergenlerde stres daha yoğun olarak yaşanmakta ve bilişsel çarpıtmaların etkisiyle stresle baş etmede yeterince başarılı olunamamaktadır. Bu araştırmada ergenlerin bilişsel çarpıtma düzeyi ile algıladıkları stres düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada veriler, Bilişsel Çarpıtmalar Ölçeği ve Algılanan Stres Ölçeği ile toplanmıştır. Ölçeklerle elde edilen veriler Statistical Package for Social Sciences for Windows (SPSS) 21.0 Paket Programı ile analiz edilmiştir. İstatiksel analizlerden elde edilen bulgulara göre bilişsel çarpıtmalar ile stres düzeyi arasında anlamlı bir ilişki vardır. Bilişsel çarpıtmaların alt boyutları olan yaşamı tehlikeli görme, çaresizlik ve umutsuzluk alt boyutları kendi aralarında diğer boyutlara göre daha yüksek bir korelasyona sahiptir. Ergenlerin demografik özellikleri farklı düzeylerde olmak üzere bilişsel çarpıtmalarını ve stres düzeylerini etkilemektedir. Özellikle anne-baba tutumlarının her iki değişken üzerinde belirgin bir etkisinin olduğu görülmektedir.
dc.description.abstractTitle of the Thesis: Examining The Relation Between The Level Of Cognitive Distortion And The Level Of Stress Of The Adolescents İn İHKİB Kağıthane Vocational Technical High School Vocational Stress is the pressure on human beings which causes emotional, physiological and behavioural reactions and symptoms through various factors. Although it sometimes has positive effects, stress generally has negative effects on individuals and damages relationships that a person has. Adolescence, is one of the most important periods for the development of an individuals' personality. It is a period in which one can come across events that cause stress and that one could have problems on managing the source of stress. Especially because of cognitive distortions, stress is felt more intensely on adolescents and with the effect of cognitive distortions adolescents cannot cope with the stress enough. In this research, the realtionship between the level of adolescents' cognitive distortion and the level of their perceived stress has been investigated. Data in this research is collected with the help of Cognitive Distortion Scale and Perceived Stress Scale. Data obtained by these scales were analised with the Package Program of Statistical Package for Social Sciences for Windows (SPSS) 21.0. According to the findings which were obtained from the statistical analysis, there is a meaningful relationship between cognitive distortion and the perceived stress. The inferior dimensions of cognitive distortion such as seeing life as dangerous, helplessness and desperation have a high correlation among each other according to other dimensions. The demographical features of adolescents effect their cognitive distortion and their level of stress in different levels. Especially it is seen that parental attitude has a clear effect on two of these factors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleİHKİB Kağıthane Mesleki Teknik Anadolu Lisesi`nde öğrenim gören ergenlerin bilişsel çarpıtma düzeyleri ile stres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relation between the level of cognitive distortion and the level of stress of the adolescents i̇n İHKİB Kağıthane Vocational Technical High School
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTechnical high schools
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmCognitive distortion
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.identifier.yokid10122018
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438411
dc.description.pages89
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess