Show simple item record

dc.contributor.advisorKayacılar, Cengiz
dc.contributor.authorÇinar, Gökhan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:09Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:09Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672123
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma, YÖK' ün Eğitim Fakültelerini yeniden yapılandırması sürecinde uygulamaya koyduğu Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programının işlevselliğini öğretim elemanı ve öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda belirlemek üzere yapılmıştır. Araştırmaya, Niğde, Gazi, Selçuk, Erciyes, Çukurova, Marmara, Demirci, Uşak, Kazım Karabekir, Ereğli Eğitim Fakültelerindeki Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programında görevli olan 102 öğretim elemanı ve Niğde il, ilçe merkezleri ile bunlara bağlı kasaba ve köylerdeki ilköğretim okullarında görev yapan Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı mezunu 60 Sosyal Bilgiler Öğretmeni dahil edilmiştir. Araştırma betimsel niteliktedir. Öğretim elemanı ve öğretmenlerin görüşleri anket yoluyla incelenmiştir. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen bulgular frekans ve yüzdelikler kullanılarak tablolar yardımıyla sergilenmiş ve yorumlan yapılmıştır. Araştırma sonucunda, Sosyal Bilgiler Lisans Programının, ankete katılan öğretim elemanları tarafından genel anlamda uygun bulunmadığı, bu programdan mezun olup halen programın ilköğretim okullarında uygulayıcısı olan Sosyal Bilgiler öğretmenleri tarafından ise uygun bulunduğu görülmüştür. Öğretim elemanları ve öğretmenler Sosyal Bilgiler Lisans Programının içeriğini yetersiz bulurken özellikle öğretim elemanları, klasik eğitim anlayışı çerçevesinde kalınıp çağdaş eğitim anlayışıyla yeni düzenlemelerin yapılmadığım, sadece nicelik olarak değişikliklerin yapıldığım niteliğin değiştirilemediğini belirtmişlerdir. YÖK'ün Eğitim Fakültelerini yeniden yapılandırma sürecinde ortaya koymuş olduğu hedeflerin henüz kabullenilmeden uygulanılmaya çalışıldığı, bu hedeflerin sadece teorikte kaldığı ve uygulamaya geçirilemediği de görülmüştür. Sonuç olarak Sosyal Bilgiler Lisans Programının amaçlarının çok iyi anlaşılamadığı, programın içeriğinin yetersiz ve uygulanmasında çeşitli sorunların olduğu anlaşılmıştır. Bu nedenle programın yeniden gözden geçirilerek çağımızın bilimsel ve teknolojik yapılanmasına uygun olarak yeniden yapılandırılması gerektiği ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractSUMMARY This research is made for identifying the instructors' and teachers' views about countable of the Social Knowledge Diploma Programs which is put forward the process for rebuilding Education Faculties by YOK. This research based on 102 instructors, who are dutied in Niğde, Selçuk, Gazi, Erciyes, Çukurova, Uşak, Kazım Karabekir, Marmara, Demirci, Ereğli, of Education Faculties in Social Knowledge Teaching Diploma Program.Also 60 Social Knowledge teachers participated this survey, who are in charge of Nigde center, Nigde county's, Nigde villages'. This research shows modifying characters. Instructors' and teachers' views are eximaned by the survey. Data(s), which is obtained by survey form, is developed by research worker. Obtained data(s) are showed and critisied by using Frequency Modulation and Percentage tables. At the end of the research, the Program of Social Knowledge Diploma basically doesn't accepted by instructors. On the other hand, this program, which is developed by YOK, is accepted Social Knowledge teachers who have still applied this program at their primary education. Especially instructors say that new orders cannot put forward to the process from classical education to contemporary education. They also informed us changes are made as only quantity, but not as quality. It was seen that the aim of YOK was tried to practice without any acceptance. And this aims are remaining just as teoric, not just as practice. To sum up, it's understood that the aim of contents of Social Knowledge Diploma Program isn't clearly understood. Additionally, the contents of program is inadequate and still there is some problems remaining for practice. Therefore, this program should be reconsidered carefully.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim bölümü sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programı işlevsilliğinin öğretim elemanı ve öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of functualism of licence programmes in the teaching of social sciences at primary department from the view of teachers in primary schools and at the university
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid164197
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid147893
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess