Show simple item record

dc.contributor.advisorYalım, Funda
dc.contributor.authorKöse, Zeliha
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:08Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:08Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672118
dc.description.abstractGünümüz küresel rekabet koşullarında, hizmet sektör kapsamında ele alınacak sağlık hizmetleri, hasta (müşteri) memnuniyeti açısından tartışılmaz derecede önemlidir. Bu anlamda sağlık hizmetlerini sunan kamu ve özel hastaneler bu konunun önemi üzerinde durmalı ve müşteri memnuniyetini arttırabilmek için yeni uygulamalar geliştirmelidirler.Bu çerçevede hazırlanan bu çalışmada özellikle kamu hastanelerinde hasta memnuniyeti `hastane çalışanlarının tutum ve yaklaşımları`, `hizmet şekli ve süreci`, `ulaşılabilirlik`, hastanenin fiziki görünümü`, hijyeniklik` vb. gibi alt kavramlar çerçevesinde incelenmiştir. Çalışmanın uygulama kısmında ise İstanbul ili Bakırköy Bölgesi, Kamu Hastaneler Birliğine Bağlı Kurumlar'ın (hastaneler) hastaları üzerinde anket çalışması uygulanmış ve anket çalışmasından elde edilen veriler SPSS paket programı kapsamında istatistiksel analiz şeklinde yorumlanmıştır.
dc.description.abstractIn today's global competitive global conditions, health care that will be handled as part of the service sector is vital regarding patient (customer) satisfaction. İn that sense, public and private hospitals providing health service should dwell on the importance of this subject and develop new marketing strategies to increase the customer satisfaction.This study prepared within this framework has been investigated in the sub-concepts framework such as especially patient satisfaction in the public hospitals, attitude and approach of the hospital staffs, service type and process, accessibility, physical appearance of the hospital, sanitation, etc. In practice part of the study, a questionarie has been conducted on the customers of the hospitals affiliated with Istanbul Province Bakırköy district public hospitals Association and the data obtained in the survey have been interpreted in the form of statistical analysis within the scope SPSS package.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKamu Hastanelerinde hasta (Müşteri) memnuniyetini etkileyen faktörler: İstanbul ili Bakırköy bölgesi Kamu Hastaneler Birliğine bağlı kurumlara yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeThe factors affecting the patient (Customer) satisfaction in the public hospital, research towards the institutions affiliated to Istanbul province Bakırköy Districts public hospitals association
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmPublic Hospitals Union
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmState hospitals
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.identifier.yokid10118432
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430591
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess