Lise öğrencilerinin psikolojik dayanıklılık ve öfke ifade tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Gaziosmanpaşa ilçesi örneği
dc.contributor.advisor | Pardo, İsak | |
dc.contributor.author | Dündar, Ümüt | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:17:07Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:17:07Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672110 | |
dc.description.abstract | Okullarda şiddet, sürekli şikayet edilen bir sorun olmasına karşın her geçen gün daha da artmaktadır. İnsanların çeşitli nedenlere dayalı olarak biriktirdiği öfkenin sözlü ya da davranışsal olarak dışa vurumu olan şiddetin bireylerin psikolojik dayanıklılık seviyesi ile bağlantılı olduğu görülmektedir. Psikolojik dayanıklılık, bireyin karşılaştığı risk faktörlerine direnç gösterebilme kapasitesi olarak değerlendirilmektedir. Bu araştırmada lise öğrencilerinin psikolojik dayanıklılıkları ile öfke ve öfke ifade tarzları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada `Ergen Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği` ile `Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı` ölçekleri kullanılmış, ölçeklerle elde edilen veriler Statistical Package for Social Sciences for Windows (SPSS) 21.0 Paket Programı ile analiz edilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre lise öğrencilerine sağlanan aile, akran ve okul desteği ile uyum, mücadele azmi ve empati alt boyutları, onların psikolojik dayanıklılık seviyelerine etki etmektedir. Öğrencilerin psikolojik dayanıklılıkları ile öfke ve öfke ifade tarzları arasında istatistiki olarak anlamlı bir ilişki vardır. Psikolojik dayanıklılık puanları arttıkça sürekli öfke, dışa vurulan öfke ve içte tutulan öfke azalmakta, öfke kontrol puanları yükselmektedir. Sonuç olarak lise öğrencilerinin psikolojik dayanıklılığı arttıkça öfkenin kontrol edilmesi kolaylaşmakta, okullarda büyük bir sorun olan şiddetin temel kaynaklarından birisi olan öfkenin saldırganlığa dönüşme kapasitesi azalmaktadır.Anahtar Kelimeler: Psikolojik Dayanıklılık, sürekli öfke, öfke ifade tarzı, öfke kontrolü. | |
dc.description.abstract | In this study we are investigated the relationship between psychological endurance with anger and anger expression ways of high school students. In the study `Teenage Psychological Endurance Scale` and `Continuous Anger and Anger Expression Ways` scales are used and the data that has been given by scale is analyzed by Statistical Package for Social Science for Windows (SPSS) 21.0 package software.According to the findings of the research harmony of family, peer and school support, perseverance of struggles and empathy's subscales are affected to their psychological endurance degrees. There is a meaningful statistical relationship between students' psychological endurance with anger and anger expression ways. While their psychological endurance points are increasing continuous anger, the anger that externalized and the anger that kept in decreased, their anger control points are increased.As a result when high school students' psychological endurance increased, the control of the anger gets easier, one of the main reasons of the violence that the capacity of the anger to convert to aggression is decreased.Keywords: Psychological endurance, Continuous anger, Anger expression ways, Anger control | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinin psikolojik dayanıklılık ve öfke ifade tarzları arasındaki ilişkinin incelenmesi: Gaziosmanpaşa ilçesi örneği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Hardiness on psychological | |
dc.subject.ytm | Anger | |
dc.subject.ytm | Anger control | |
dc.identifier.yokid | 10105891 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429708 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |