dc.contributor.advisor | Koç, Mustafa | |
dc.contributor.author | Gümüş, Cemal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:17:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:17:06Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672093 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı eğitim öğretim yılının başında ve sonunda gerek görüldüğüzamanlar da ise yıl içerisinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından verilen Mesleki EğitimÇalışmalarına ilişkin ilköğretim okulu öğretmenleri ve idarecilerinin düşüncelerini tespitetmektir. Araştırmanın diğer bir amacı da Mesleki Eğitim Çalışmalarına ilişkin öğretmengörüşlerinin demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Buaraştırmada Konya ili Selçuklu, Ilgın, Akşehir, Seydişehir, Beyşehir, Kadınhanı ve Derebucakilçelerinde Mesleki Eğitim Çalışmalarına katılan ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayıkabul eden 694 erkek, 276 kadın olmak üzere toplam 970 kişi ile çalışılmıştır. Araştırmayagönüllü katılım sağlandığı için araştırma sonucu elde edilen verilerin daha sağlıklı olduğu birgerçektir. Araştırma, betimleme yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada verileraraştırmacı tarafından geliştirilecek tutum ölçeğiyle toplanmıştır. Araştırma sonuçlarınındeğerlendirilmesinde SPSS İstatistik Paket Programı kullanılmıştır. Araştırma sonucundaaşağıdaki bulgular elde edilmiştir;1. Mesleki Eğitim Çalışmalarında görevli eğitim elemanlarına ilişkin görüşlerincelendiğinde öğretmen görüşlerine göre bu çalışmalarda uzman olmayan kişileringörev aldığı, görev alan kişilerin niteliklerinin yetersiz olduğu, gerekli bilgi vebeceriye sahip olmadığı ve bu sürece ilişkin hazırlıksız oldukları sonucuna varılmıştır.2. Mesleki Eğitim Çalışmalarının Zamanlanması, veriliş Süresi ve Verilen Yereİlişkin Öğretmen Görüşleri ele alındığın da: Mesleki Eğitim Çalışmalarına ayrılansürenin yetersiz olduğu, bu çalışmalar sırasında kısa sürede çok şey yapılmayaçalışıldığı, yetiştirilemeyeceği anlaşılınca geçiştirildiği görüşleri ağır basmaktadır.3. Yöneticilerin Mesleki Eğitim Çalışmalarını düzenlerken keyfi davrandıklarınıdüşünen, bu çalışmalarda uygulamaya yeterince ağırlık verilmediğine inanan, katılanöğretmenlerin daha çok dinleyici konumunda olduğunu ve göstermelik yapıldığını,öğretmenlerin deneyimlerini paylaşamadıklarını, yapılan seminer çalışmalarınındokümanlaştırılmadığını, öğretmenlik mesleği ile ilgili yeni anlayışların uygulamalıolarak ve oryantasyon anlayışı içinde verilmediğini, düşünen öğretmenlerçoğunluktadır.4. Mesleki Eğitim Çalışmaları konularının artık günümüz koşullarına uyarlanmasıgerektiği ve böylece öğretmenlerin yeni oluşan veya oluşabilecek olan ihtiyaçlarınacevap verebileceğini düşüncesi ağır basmaktadır.5. Mesleki Eğitim Çalışmalarının faydalı olup olmadığına ilişkin öğretmengörüşleri incelendiğinde; böylesine çok eleştirilen bu çalışmaların öğretmenlerinmesleki gelişimine de katkısının az olduğu düşünülebilir. Ama burada kasıt buçalışmaların yapılmaması değil düzenli ve işlevsel hale getirilmesidir. Eğer biz buçalışmaları daha dikkat çekici ve daha faydalı bir hale getiremezsek tabiî ki de sıkıcıve öğretmenlerin zoraki katıldıkları hiçbir işlevi olmayan bir durumdan kurtaramayız. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the idea of primary school teachers and managersabout the occupatinal education works given by the Ministry of Education in a year at thebeginning and end of a education year.The other aim of the study is to determine the idea ofteachers about occupational education works which are or aren?t different according to thedemographic properties. In the study, studied with 694 men and 276 women, total 970 peoplewho were volunteer to join in the study in Selcuklu, Ilgın, Akşehir, Beyşehir, Kadınhanı andDerebucak in Konya. It is real that data attained at the end of the work is more reliablebecause of volunteer participation of people. The data was realized with description method.The data was added with way of behaving by the researcher. The statistics package progman(SPSS) was used in the evoluation of results of the research. At the end of research,following data was found;1. When the opinion of lectures are inspected.It is concluded that people, studyingin these works, are poor qualified, not professional and they don?t have enoughknowledge and ability and are not prepared in advance for this process.2. When the opinion of teachers, about the arrangement time of occupationaleducation works, giving time and giving place are observed; it is influential thatthe time for occupational education work is not enough, the work is very quick,therefore when the titles aren?t finished; they are passed over to other title.3. According to the most of the teachers: managers behave arbitrarily while theywere ordering occupational education, on these works they don?t give enoughimportance to application, teachers are at the condition of listeners and the worksare sample, teachers couldn?t share their experience, the seminer works can?t befiled, the new comprehensions concerned with occupation of being teachers aren?tgiven in oriantation and practise.4. The idea is influential that the occupational education work?s topic should bemodified to the current conditions from now on and so that the work could meetthe needs of teachers.5. Whe the ideas of teachers about whether the occupational education work isbeneficial or not, are observed; it can be decided that these criticized works?contribution is insufficient to the occupational development of teachers. However,the aim is not to maket the works but to maket them ordered and functional. If wedon?t make the works more attractive and more beneficial, of course, we can?tprevent them to be boring and non-functi | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Milli eğitim bakanlığına bağlı ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin zorunlu olarak katıldıkları meslski eğitim çalışmalarının değerlendirlmesine ilişkin uygulamalı bir araştırma | |
dc.title.alternative | A practical research on the evaluation of professional training studies which are compulsory to be attended for the teachers working at primary schools that are dependent to ministry of national education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9000312 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NİĞDE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 209433 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |