Show simple item record

dc.contributor.advisorErkan, Hikmet
dc.contributor.authorAkyildiz, Gökay
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:04Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:04Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672082
dc.description.abstractHizmet sektöründe verimliliğin en itici faktörü çalışan memnuniyetidir. Çalışan memnuniyeti hakkında yapılan araştırmalar incelenmiş ve yapılan değerlendirmeler göz önünde bulundurularak bir memnuniyet anketi hazırlanmıştır. Yapılmış olan birçok bilimsel araştırmada kamu hizmet sektöründe daha verimli ve etkili hizmetin çalışan memnuniyeti veya memnuniyetsizliği ile doğru orantılı olduğu anlaşılmıştır. Bu sonuç da çalışan memnuniyetinin önemini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışma yapılırken objektif olmaya önem gösterilmiştir. Yaptığımız bu çalışmanın birinci bölümünde temel kavramlar üzerinde durulmuş, ikinci bölümde ise çalışan memnuniyetinde rol oynayan faktörler üzerinde durulmuş, çalışmanın son bölümünde ise kamuda bir çalışma yapılmış ve sonuçlar analiz edilmiştir. İstanbul ilinde EGM kamu hizmet sektöründe çalışan üç yüz seksen dört katılımcıyla yapılan 'Kamu Sektöründe Çalışan Memnuniyetini Etkileyen Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: İstanbul İl Emniyet Müdürlüğü Örneği' anket çalışması sonucunda; çalışan memnuniyetine bakış açılarının temelinde ödüllendirme ve motivasyon, eğitim, yönetim şekli, karar verme ve katılımın etki ettiği görülmüştür. Çalışanlara yönelik memnuniyet ölçümleri sayesinde çalışanlar, pozitif ve negatif iş akışlarını belirtmekte, kurumlar da bu ölçümler sayesinde çalışanların memnuniyet seviyesini, eksik olan konuları, giderilmesi gereken ihtiyaç ve iletişim sorunlarını belirleyebilmekte ve pozitif sonuçlar ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractEmployee satisfaction is the most important driving factor of productivity in service industry. Researches about employee satisfaction are investigated and taking those results into consideration, a satisfaction survey is prepared. According to numerious scientific researches, productive and efficient service in public service sector is found proportionate to employee satisfaction or dissatisfaction. This result reveals the importance of employee satisfaction. Special attention is paid to behave objectively while doing this study It is dwelled on basic concepts in the first part of this study, in the second part contributory factors in employee satisfaction is emphasized, in the final part a research is done in public and results are analyzed.As a result of `Research Determınıng ToPublic Sector Employee Survey : The Case Of İstanbul Law Enforcement Agency Sample` survey which has been done with participation of threehundredeightyfour employee from EGM public service sector in İstanbul city; it is found that in the basis of employee satisfaction perspective effected by rewarding, motivation, education, type of management, decision and attendance.By means of employee satisfaction measurements which are oriented to employees, employees indicate positive and negative work flows; institutions can specify employee satisfaction level, lacking subjects, needs which are needed to be fulfilled and communication problems can be clarified and positive results can be presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKamu sektöründe çalışan memnuniyetini etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik bir araştırma: İstanbul İl Emniyet Müdürlüğü örneği
dc.title.alternativeEmployee satisfaction in public sector research for determining to : The case of İstanbul Law enforcement agency sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-14
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmGeneral Directorate of Security
dc.subject.ytmPublic sector
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmPolice organization
dc.identifier.yokid10117592
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430592
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess