Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Serkan
dc.contributor.authorBaşak, Levent
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:03Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:03Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672075
dc.description.abstractBu çalışmamızda; Türkiye'de faaliyet gösteren çok uluslu çamaşır deterjan firmaları inceleme konusu yapılmıştır. Çamaşır deterjan sektöründe faaliyet gösteren firmaları bu sektörde ürettikleri ve satışı sundukları markalar çeşitlilik arz etmektedir. Bu nedenle, deterjan sektörü çamaşır deterjanı üretimi, satışı ve pazarlanması yönünden ele alınmıştır. Sektörde faaliyet gösteren çok uluslu çamaşır deterjanı üreticilerinin karşı karşıya olduğu rekabet ortamında hedef pazar seçimi ve marka konumlandırması ile ilgili olarak uyguladıkları politikalara, yöntemler ve stratejiler önemli bir yere sahiptir. Türkiye'de Çamaşır Deterjanı Sektöründe Faaliyet Gösteren Çok Uluslu Şirketlerde Hedef Pazar Seçimi ve Marka Konumlandırma başlıklı bu çalışmamızın ilk bölümünde hedef pazar seçimi ve bölümlendirme, ikinci bölümünde marka konumlandırma, son bölümünde ise çamaşır deterjanı sektöründe hedef pazar seçimi ve marka konumlandırma üzerine bir uygulama araştırması ile ilgili olarak yapılan `derinlemesine mülakat soru formun`nda yer alan sorulara çok uluslu çamaşır deterjanı firmaları tarafından verilen cevaplar çerçevesinde hedef pazar seçimi ve marka konumlandırma faaliyetleri analiz edilmiştir.
dc.description.abstractIn this thesis, Multinational Companies (MNCs) at laundry detergent sector in Turkey is the subject of study. MNCs' that are active at laundry detergent sector, productions and brands serviced at this sector varies. Therefore detergent sector has been evaluated on its laundry detergent production, disposition and marketing aspects. For MNCs, that are active at the laundry detergent production and facing competitive environment, choosing target market and brand positioning policies, strategies and methods are substantial. We subdivided our study headed Multinational Companies' Choice of Target Market and Brand Positioning at Laundry Detergent Sector in Turkey to three sections. We analyse target market choice and segmentation in first section brand positioning in second section. In the last section of our thesis an application has been conducted. We analysed target market choice and brand positioning activities of MNCs that are active at laundry detergent sector based on their answers to `in depth interview questionnaire` in the last section.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de çamaşır deterjanı sektöründe faaliyet gösteren çok uluslu şirketlerde hedef pazar seçimi ve marka konumlandırma
dc.title.alternativeMultinational conpanies' choice of target market and brand positioning at laundry detergent sector in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternational enterprises
dc.subject.ytmMultinational equity companies
dc.subject.ytmDetergent sector
dc.subject.ytmTarget market
dc.subject.ytmBrand positioning
dc.identifier.yokid10113423
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430604
dc.description.pages272
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess