Show simple item record

dc.contributor.advisorŞar, Ali Haydar
dc.contributor.authorKaleli, Mehmet
dc.date.accessioned2021-05-08T10:17:02Z
dc.date.available2021-05-08T10:17:02Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672067
dc.description.abstractBu tez çalışmasında ortaokul öğrencilerinde saldırgan davranışların bazı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilinin Başakşehir ve Küçükçekmece ilçelerindeki çeşitli ortaokullarda okuyan öğrenciler, örneklemini ise bu okullardan tesadüfi örneklem seçme yöntemi ile belirlenen 273 kız ve 377 erkek toplam 650 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilere kişisel özelliklerinin tanımlanması amacıyla sorular yöneltilmiş ve ikinci bölümde ise saldırganlık ölçeği kullanılmıştır. Orijinali Buss ve Perry (1992) tarafından geliştirilen Saldırganlık Ölçeği'nin Türkçe uyarlanması, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Can (2002) tarafından yapılmış ve Cronbach alfa değeri. 915 olarak bulunmuştur. Ölçek fiziksel saldırganlık, sözlü saldırganlık, öfke, düşmanlık ve dolaylı saldırganlık olmak üzere beş alt bileşenden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda cinsiyet değişkeni ile dolaylı saldırganlık boyutu arasında anlamlı farklılığın olduğu, algılanan başarı ile fiziksel saldırganlık boyutu arasında anlamlı farklılığın olduğu , algılanan başarı ile sözel saldırganlık boyutu arasında anlamlı farklılığın olduğu, algılanan başarı ile öfke boyutu arasında anlamlı farklılığın olduğu, algılanan ekonomik durum değişkeni ile sözel saldırganlık boyutu arasında anlamlı farklılığın olduğu ve algılanan ekonomik durum değişkeni ile düşmanlık boyutu arasında anlamlı farklılığın olduğu görülmüştür..Anahtar Kelimeler: Saldırganlık, Ortaokul, Öğrenci.
dc.description.abstractIn this study of thesis, it is aimed to examine the aggressive behaviours of secondary school students according to some variables.The field of this research consists of the students who have attended various secondary schools in Basaksehir district of province of İstanbul and the samples of this research consists of 650 students who are 273 girls and 377 boys selected by the method of random selection from these schools. The survey is used as a data collection tool in this research.The survey consists of two parts.In the first part,some questions are asked to the students to diagnose their personal features and in the second part, the scale of aggression is used. The scale of aggression of which orignial was developed by Buss and Perry (1992) was adapted into Turkish and validity and reliability were done by Can (2002) and Cronbach's alpha value was found as 915.The scale consists of 5 sub-components which are physical aggression, verbal aggression,anger hostility,indirect aggression As a result of the research,it is found that there is a significant difference between the gender variable and indirect aggression size and there is a significant difference between percevied success and physical aggression size,and there is a significant difference between percevied success and anger size and there is a significant difference between economic status variable and verbal aggression size and there is a significant difference between perceived economic status and hostility.Keywords: Aggression, secondary school, studentsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinde saldırgan davranışların bazı değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of aggressive behaviours of secondary school students according to some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEnmity
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmAnger
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10115878
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid430601
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess