Show simple item record

dc.contributor.advisorDurna, Ufuk
dc.contributor.authorUzun, Hatice
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:59Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:59Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672038
dc.description.abstractGünümüzde bilgi, işletmelere sürdürülebilir rekabet avantajı sağlayan en önemli kaynakların başında gelmektedir. Bilgi yönetimi, bir organizasyonda bilginin üretilmesi ve geliştirilmesi, tasnif edilmesi ve saklanması, transfer edilmesi ve paylaşılması, kullanılması ve hayata geçirilmesiyle ilgili tüm faaliyetlerin ve süreçlerin belirli bir amaca yönelik olarak, sistemli ve şuurlu biçimde yönetilmesidir. Günümüz yoğun rekabet ortamında bilginin sistematik bir şekilde nasıl yönetilebileceği ve bu sayede işletmelerin nasıl bir rekabet avantajı elde edebileceklerinin belirlenmesi çok önemli bir sorundur. Bu çalışmanın teorik bölümü, bilgi ile ilgili kavramların genel olarak açıklanmasını ve işletmelerde bilgi yönetimi sürecinin incelenmesini kapsamaktadır. Uygulama bölümünde ise, Türk Telekom A.Ş.'de görev yapan orta kademe yönetim kadrosunun bilgi yönetimi ile ilgili algı ve izlenimlerinin belirlenmesine yönelik bir araştırmaya yer verilmiştir. Sonuçlar, yöneticilerin bilgi yönetimiyle ilgili genel düşüncelerinin son derece olumlu olduğunu, ancak kurumdaki uygulamanın henüz yeterli olmadığı şeklinde bir algıya sahip olduklarını ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Bilgi, Bilgi Ekonomisi, Bilgi Yönetimi, Bilgi Yönetimi Süreçleri, Türk Telekom.
dc.description.abstractKnowledge today is one of the most important resources which provides sustainable competitive advantages to the enterprises. Knowledge management is a systematic, consicious, and object-oriented management of all the processes and activities related with constructing, improving, classifying, saving, transfering, sharing, using and applying the knowledge in an organization. A very important issue in the current environment of intense global competition is how knowledge can systematically be managed and how this can be turned into a competitive advantage. The theoretical part of this study includes general criticism of the concepts associated with knowledge and the examination of knowledge management process within organizations. In the application part, a research study performed on middle-level managers in Türk Telekom to determine their perceptions and impressions related to knowledge management is included. Findings of the research show that although general opinion of the managers about knowledge management is highly affirmative, they have a perception that current application in the institution is not sufficient yet.Key Words: Knowledge, Knowledge Economy, Knowledge Management, Knowledge Management Processes, Türk Telekom.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectArşivtr_TR
dc.subjectArchiveen_US
dc.subjectBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.subjectInformation and Records Managementen_US
dc.subjectDokümantasyon ve Enformasyontr_TR
dc.subjectDocumentation and Informationen_US
dc.titleBilgi yönetimi ve Türk Telekom A.Ş.`de yöneticilerin algılarına yönelik bir uygulama
dc.title.alternativeKnowledge management and an application regarding the perceptions of the managers in Türk Telekom
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid9001810
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİĞDE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid209306
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess