Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Özgür
dc.contributor.authorHotlar, Dila
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:58Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:58Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672028
dc.description.abstractErgenin sosyal gelişimi üzerinde etkisi olan faktörlerin başında aile gelmektedir. Bu çalışmanın amacı ergenin sosyal gelişimi ve okuldaki popülerliği ile aile sosyal örüntülerinin arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaçla 12-15 yaş arası 178 ergen ve ailelerine envanterler uygulanmıştır. Ergenlerin okuldaki popülerliğini ölçmek amacıyla sosyometrinin sayısallaştırılmış hali kullanılmıştır. Bu test sonucunda ergenlerin okuldaki popülerliği belirlenmiş ve her öğrenci için bir puan ortaya çıkmıştır. Ailelerin sosyal örüntülerini belirlemek amacıyla `Aile Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Uygulanan testlerin sonuçları istatistiksel olarak incelendiğinde popülerlik düzeyi ile Aile Değerlendirme Ölçeği'nin alt ölçekleri olan roller, duygusal tepki verebilme, gereken ilgiyi gösterme ile popülerlik arasında pozitif yönde; aile değerlendirme ölçeği toplam puanı ile ile popülerlik arasında negatif yönde bir korelasyon bulunmuştur. Yapılan T-testi sonucunda da Aile Değerlendirme Ölçeği alt boyutlarından gereken ilgiyi gösterme ve davranış kontrolü ile cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Çalışmada ortaya çıkan bulgular yararlılıkları ve sınırlılıkları göz önünde bulundurularak tartışılmıştır.
dc.description.abstractFamily is the most important factor affecting the social development of an adolescent. The aim of this study is to point out the connection between the communication patterns in the family and an adolescent's social development, and popularity at school.The study was conducted with 178 adolescents aged between 12-15 and their families by using inventories. To determine the popularity of the adolescents at school, a digitized version of sociometry was used. Using this test, the popularity level of each adolescent at school was determined by looking at their scores. `Family Assessment Scale` was used to determine the communication patterns inside the families. When the results of the tests were statistically examined, a positive correlation was observed between level of popularity and some subscales of Family Assessment Scale such as roles, ability to show emotional reactions, and showing the necessary interest whereas a negative correlation was observed between popularity levels and the total score obtained on Family Assessment Scale. As a result of the T-test conducted, a meaningful correlation between gender, and some subscales of Family Assessment Scale such as behavioral conduct and showing the necessary interest was detected. The findings of this study were discussed by taking their utilities and restrictions into account.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleAile sosyal örüntülerinin ergenin okuldaki popülerlik düzeyine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of communication patterns in the family on adolescents' level of popularity in school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmAdolescents
dc.subject.ytmPopularity
dc.subject.ytmFamily relations
dc.subject.ytmSocial development
dc.subject.ytmFamily
dc.identifier.yokid10125488
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438399
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplinePsikoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess