Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıışık, Mehmet
dc.contributor.authorTürk, Fatih
dc.date.accessioned2021-05-08T10:16:57Z
dc.date.available2021-05-08T10:16:57Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/672026
dc.description.abstractTüm örgütlerin ortak sorunu, örgütlerin amaçlarını gerçekleştirmek için çalışanların etkin bir şekilde veya istenilen düzeyde çalıştırılmamasıdır. Endüstriyel devrimin başlangıcından bu yana çalışanların motivasyonunu dolayısıyla verimliliğini ve per-formansını artırmak, çalışan açısından ise, gördükleri işten ve iş çevresinden mem-nun olmalarını sağlamak yöneticilerin devamlı bir uğraşı olmuştur. Bu yüzden insanı çalışmaya sevk etmenin motive etmenin yolları araştırılmış, güdülemenin ve motivasyonun niteliğini açıklamaya çalışan birçok kuramlar geliştirilmiştir. İşletmelerin faaliyette bulundukları alanlarda rakiplerinin önüne geçmek için dış müşteri memnuniyetiyle birlikte iç müşteri memnuniyetini de sağlamaları gerek-mektedir. İç müşterilerin memnuniyetleri, örgütsel bağlılık düzeylerini artırmaktadır. Bu bağlılık görünmez bir güç haline gelerek işletmelerin rakip işletmeler karşısında durmalarına ve en çok tercih edilen olabilmelerine neden olmaktadır.Bu çalışmada iş tatmininin örgütsel bağlılık ile ilişkisi irdelenmiştir. İlgili makale, yayın, dergi ve çalışmalardan yola çıkarak literatür araştırması yapılmış ve konu kapsamında ele alınan bir kamu kurumu çalışanları üzerinde uygulanan anket so-nuçları değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractThe common problem of all organizations is that they use their resources ineffec-tively. Increasing the performance of employees through motivating them has been the goal of managers since industrialization. That is why they have been looking for ways to motivate their employees, and they have created many theorems explaining the functions of motivations.For companies to surpass their rivals in the fields they focus, they should be able to create customer satisfaction inside the company as well as outside. Satisfaction of the customers inside, increases their loyalty for the company. This loyalty becomes an invisible force for the company to stand against the rival companies, and become the most preferable service provider.In this study, the relation between loyalty to the company and job satisfaction is be-ing examined. Literature study has been done focusing on related publishing's, magazines and articles. Additionally, the results of the survey, which has been held among civil servants of a chosen public institution, has been evaluated with regards to this study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİş tatmini ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Kamu çalışanlarına yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeA research for public officers : The relation between job satisfaction and organizational commitment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmPublic personnel
dc.identifier.yokid10128022
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityNİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid438383
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess